SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

8 Langkah untuk Bangunan Jenama

Apakah Jenama?
Jenama yang diperuntukkan adalah pengenalan yang membezakan one perniagaan dari yang lain (melalui nama, simbol dan sebagainya). Walau bagaimanapun, jenama hari ini juga boleh ditakrifkan sebagai personaliti yang mereka mencerminkan kepada rakyat berhubung dengan status, ciri-ciri emosi dan kualiti subjektif. Mereka memberi pengguna pengetahuan dianggap PRoduk, kualiti dan keunikan sebelum mereka membelinya.
Jenama memberi penjamin bagi pembebasan perkhidmatan seperti yang dijanjikan oleh mereka. Sebagai contoh, Pizza Sebuah syarikat tuntutan untuk menyampaikan pizza dalam masa yang tertentu dan Pizza B syarikat tuntutan untuk menyampaikan Pizza-pizza yang paling lazat. Ia menjadikan mudah bagi Pengguna untuk mengenal pasti apa yang mereka mahu dan jenama yang memilih untuk itu. Adalah penting bagi jenama untuk menyelesaikan tuntutan diiklankan olehnya untuk mencapai yang baik Jenama Imej. Selain daripada ganjaran secara konsisten keyakinan, jenama juga berfungsi untuk menyampaikan emosi tindak balas yang diharapkan.
Bangunkan Jenama
Sebelum pembinaan jenama, anda harus menganalisis apa yang anda mencapai untuk pelanggan anda dan bagaimana ia mempengaruhi kehidupan mereka. Di mana anda berdiri dan apakah kedudukan SEMasa anda di pasaran. Anda perlu mengenalpasti anda sasaran pasaran dan mengenal pasti keutamaan dan kepentingan mereka. Ia adalah penting untuk mengetahui pendapat pelanggan serta pekerja tentang perniagaan anda. Mengetahui apakah persepsi pelanggan tentang perniagaan anda, apakah perkara pertama yang terlintas di fikiran mereka apabila jenama anda disebutkan kepada mereka. Adakah mereka sedar tentang perkhidmatan yang anda tawarkan dan adakah mereka amanah perniagaan anda, produk atau perkhidmatan? Penyelidikan itu kemudiannya akan membantu dalam membentuk asas mesej jenama anda.
Tahu pesaing Anda
Anda perlu tahu apa yang pesaing anda lakukan dan apakah kekuatan dan kelemahan mereka. Bagaimana jenama anda berbeza daripada pesaing-pesaing anda dan apa yang kedudukan jenama s anda berbanding dengan mereka. Ketahui apa yang pesaing anda telah hilang dan apa yang anda boleh lakukan untuk mencapainya.
Tentukan Matlamat Anda
Sebaik sahaja anda tahu status semasa anda serta yang pesaing anda, anda boleh mula menentukan matlamat anda. Anda harus mempunyai idea yang jelas tentang apa yang anda bercita-cita perniagaan anda untuk menjadi. Tentukan matlamat anda pada garis masa itu, membahagikan rancangan anda secara berperingkat-peringkat dan menetapkan sasaran dengan tarikh akhir. Walaupun penubuhan matlamat, satu shouldn lupa untuk memastikan mereka relevan dengan keperluan pengguna dan keutamaan.
Memperibadikan Kelihatan
Ini adalah salah satu bahagian yang paling penting Bangunan Jenama. Semua jenama utama telah unik visual dan lisan identiti seperti logo, font, slogan dan lain-lain Reka bentuk setiap aspek jenama anda dan memastikan bahawa perlawanan mereka antara satu sama lain. Ini akan membantu mewujudkan personaliti yang merangkumi semua ciri-ciri jenama yang sepatutnya.
Melindungi Jenama anda
Daftar jenama anda di pasaran utama anda masuk. Langkah-langkah perlu diambil untuk mencegah jenama anda daripada menjadi keliru dengan jenama lain yang serupa kerana ia boleh menyebabkan kehilangan perniagaan. Sewa peguam yang baik untuk membantu anda dengan formaliti undang-undang.
Sampaikan Jenama Pengalaman
Mewujudkan jenama anda dengan pemikiran strategik dan berhati-hati menggunakan sumber-sumber seperti SEM, PR, Pengiklanan dalam talian, blog, penasihat yang berpengaruh dan kempen e-mel yang strategik. Pengalaman jenama benar-benar bergantung kepada bagaimana anda sekarang secara konsisten jenama anda. Ia harus diterapkan ke dalam semua produk dan perkhidmatan anda; dan pada touchpoint setiap pelanggan. Tanggapan pelanggan s jenama anda ditubuhkan dengan pengalaman pertama mereka dengan syarikat anda, produk atau perkhidmatan. Setiap interaksi pelanggan adalah peluang untuk memperkayakan jenama.
Menilai Kejayaan anda
Menilai prestasi kakitangan anda dari semasa ke semasa. Sewa parti kualiti third analisis pasukan untuk menyimpan maklumat tentang kualiti produk dan perkhidmatan anda. Menyediakan pelanggan-pelanggan anda dengan bentuk-bentuk maklum balas selepas setiap projek. Minta maklum balas daripada pelanggan-pelanggan anda dan mengetahui apakah produk dan perkhidmatan anda memenuhi harapan mereka. Tambah borang maklum balas ke laman web anda. Anda juga boleh menjalankan kaji selidik untuk mengetahui apa-apa perubahan dalam keutamaan pelanggan.
Melanjutkan Jenama anda
Menawarkan produk dan perkhidmatan baru dari semasa ke semasa untuk memastikan jenama anda berkaitan kepada penonton sasaran. Mengubahsuai kelihatan identiti visual dan lisan untuk berhubung dengan perubahan keperluan pengguna. Walau bagaimanapun, pastikan mesej yang dihantar jenama konsisten. Jika anda memperkenalkan produk baru atau perkhidmatan yang t doesn terletak di bawah nilai jenama anda, anda perlu melancarkan jenama berasingan untuk itu.
Source: http://my.hicow.com/jenama/perniagaan/pelanggan-1040733.html

No comments:

Post a Comment