Apakah Penjenamaan dan Pengiklanan
source: http://my.hicow.com/jenama/kesedaran-jenama/pengurusan-jenama-111374.html
Pada Aford InfoCom, ahli-ahli pasukan kami daintily
menganalisis dan memahami tujuan asas pelawat Laman Web anda dan kemudian
berkesan memudahkan bahawa dia mendapat pengalaman yang lengkap untuk Jenama
anda. Kami memberikan penjenamaan yang inovatif oleh dibangunkan dengan baik
dan masa diuji projek pelan.
Kami sasaran pengunjung anda melalui pelbagai saluran dan
melalui pendekatan yang konsisten mesej anda dan rawatan diberikan kepada
pelanggan dengan jelas dan tepat. Kami menyimpan mata ditutup pada tingkah laku
dan pelanggan s suka dan tidak suka pelanggan sasaran adalah dijaga.
Nama domain anda akan menjadi nama kedai e-dagang anda dan
banyak kali digunakan untuk strategi penjenamaan talian berkesan. Aford InfoCom
memilih nama yang unik, mudah diingati dan, jika boleh, menonjolkan jenis
produk yang dijual di kedai e-dagang anda. Untuk mencipta kesan yang
berpanjangan dalam minda pengguna dan mempunyai tarikan global, kita
membangunkan menarik logo. Logo bermakna sentiasa membantu dalam penjenamaan
dan Pengiklanan dalam talian.
Pada Aford InfoCom, kami jenama bangunan berusaha memastikan
rangsangan tertentu untuk jenama anda dengan meningkatkan jenama kesedaran. Ia
menjadikan jenama yang lebih kukuh dengan mewujudkan jenama impak berkesan pada
pelawat laman web.
Kami memberikan laman web anda lihat kontemporari,
melengkapkan dengan reka bentuk 'state-of-the-art dan merasionalkan navigasi
untuk memberikan pengunjung pengalaman yang menyeronokkan jenama lengkap
Bangunan Kesedaran Jenama Gunakan semua 5 Senses
Sebagai pengguna, kita sentiasa dihujani dengan iklan. Dari
televisyen dan radio iklan untuk papan iklan dan di kedai-tanda semua touting
persembahan yang terbaru dan terhebat ini pengiklan tanpa mengira jika mereka
yang hebat.
Jadi, bagaimana melakukan perniagaan kecil (dengan belanjawan
yang lebih kecil daripada rakan-rakan yang lebih besar) sebenarnya bersaing
(membina Jenama) di dunia ini bunyi Pengiklanan yang berterusan?
Jenama bangunan adalah faktor utama dalam kejayaan
Perniagaan. Bangunan Jenama dasarnya sewa ruang dalam minda Pengguna semasa dan
potensi. Oleh itu, apabila mereka berfikir mengenai keperluan yang tidak
dipenuhi atau hanya di pasaran untuk jenis produk anda, anda mahu nama syarikat
anda s atau jenama produk untuk datang ke hadapan dalam kesedaran pengguna ini.
Ambil sebagai contoh dalam tahun 1960 dan 1970 s s Clorox Bleach. Bagi tahun,
mungkin dekad, Clorox menempa nama (dibina jenamanya) sebagai produk peluntur
Perdana Menteri. Syarikat ini telah banyak jenama kesedaran yang ada menjadi
masa penduduknya berhenti menyebut perkataan peluntur?, Nama generik untuk
pakaian pemutihan, dan digantikan dengan Clorox jenama. ? Oleh itu, pengguna
berkaitan jenama dengan produk.
Di samping itu, kesedaran jenama boleh datang daripada
pengalaman visual. Ambil Nike swoosh. Kebanyakan orang di dunia akan berfikir
Nike hanya dengan melihat jenamanya.
Dalam tahun-tahun awal abad yang lalu, Cetak dan radio
(seperti media massa pengiklanan pasaran) benar-benar dihujani kesedaran
jenama. Walau bagaimanapun, setiap, sementara memberi tumpuan kepada jenis
tertentu rangsangan minda, adalah sangat terhad. Pengiklanan Cetak tertumpu
kepada rangsangan visual di mana pengguna yang berpotensi akan membaca atau
melihat iklan dengan mata mereka sahaja. Radio pula, tertumpu kepada erti
pendengaran di mana pelanggan yang berpotensi hanya akan mendengar kata-kata
iklan dan jingles itu.
Apabila televisyen datang bersama-sama, ia dapat jaringan
kedua-dua bersama-sama kedua-dua melihat iklan dan mendengar kata-kata dan
bunyi ia adalah yang terbaik daripada kedua-dua dunia.
Kenapa ini yang penting ialah orang (pengguna) menggunakan
lebih daripada satu segi untuk mengingati atau mengenal pasti pengalaman atau
dalam hal kesedaran jenama ingat sebuah syarikat atau jenama produk. Ambil NBC
yang mempunyai logo visual yang merangsang. Walau bagaimanapun, NBC juga
mencipta dan membina jenama kira-kira tiga ping mudah cuba untuk mencipta
pengaruh berdasarkan memori apabila mendengar serta melihat.
Setelah saya membesar dalam era televisyen, saya lebih
cenderung untuk mengingati sesuatu jika saya kedua-duanya mendengar dan melihat
ia bersama ia adalah seperti mendapat two pendedahan pada satu masa sahaja.
Tetapi, ini juga meninggalkan saya yang lain three deria
daripada rasa gambar, sentuhan dan bau (tahu bahawa deria bau adalah sama
seperti berkuasa sebagai pendengaran atau penglihatan).
Untuk membina kesedaran jenama di pasaran hari ini s dengan
pengiklanan begitu banyak bunyi bising yang berlaku sepanjang hari bermakna
mencari cara baru untuk merangsang pengguna yang berpotensi. Ini bermakna
menggunakan deria lain seperti deria ini belum lagi terharu dengan hal ini.
Pada satu masa, terdapat beberapa syarikat yang bekerja di
bau-o-wawasan atau menyediakan bau melalui monitor komputer. Beberapa restoran
tangan daripada sampel percuma untuk merangsang cita rasa orang yang lewat bys.
Malah Pepsi yang digunakan dalam ujian rasa cuba untuk membina jenamanya. Lain-lain
boleh digunakan dalam demonstrasi-kedai untuk memberi hands-on pengalaman
kepada pengguna atau menghembus bau masakan atau penaik dapat merangsangkan
deria bau di pengguna.
Dalam dunia yang begitu tebal dengan visual dan auditori
pemasaran persaingan, mana-mana perniagaan yang ingin membina jenama, untuk
menyewa ruang dalam minda pengguna s, menjadi pergi ke syarikat apabila orang
mengenal pasti keperluan serta-merta sama ada memerlukan melompat ke tengah
maylay semasa berharap tidak untuk mendapatkan dimakan hidup-hidup atau hilang
dalam kebisingan atau cuba untuk datang pada menggunakan dari sudut lain -
tidak seperti malaikat untuk menjadi sudah ditenggelami.
Jika anda mahu membina kesedaran jenama perniagaan kecil
anda di dunia yang bising - berfikir tentang menggunakan deria lain tidak
disasarkan.
Pembangunan Jenama Memerlukan Ketekalan mutlak
Mana-mana usaha pembangunan yang berkesan Jenama benar-benar
harus bermula dengan memilih hak 'image' anda mahu menubuhkan. Yang mudah dan
keberkesanan anda jenama bangunan usaha akan bergantung kepada pemilihan imej
anda yang sejajar dengan apa yang anda berniat untuk ia mewakili. Apabila ini
telah dilakukan maka usaha perlu dimasukkan ke dalam mendapat pendedahan yang
diperlukan untuk mewujudkan jenama kesedaran mahu membantu anda mendapatkan
pekerjaan yang dilakukan. Di sinilah strategi penjenamaan yang betul perlu
dipilih supaya usaha anda adalah yang paling cekap dan berkesan supaya mereka
dapat.
Mendapatkan segera ke titik di sini merupakan 3 perkara yang
anda perlu untuk menubuhkan dengan betul apabila membina jenama dalam talian
untuk membuat usaha anda yang paling berkesan mereka boleh!
Penyelidikan Anda perlu menentukan apa yang ia mahu projek
kepada orang lain dari segi imej yang anda pilih dan bagaimana ia berkaitan
dengan sama ada Perniagaan anda atau diri sendiri. Ini harus sesuai selesa dan
relevan dan jika dilakukan dengan betul, akan menjadikan ia mudah untuk memilih
strategi penjenamaan hak untuk menjalankan kempen anda.
Pilih Saluran Pengedaran betul Di sini anda mahu saluran
yang anda pilih untuk meningkatkan pendedahan dan membina kesedaran jenama yang
konsisten dan / atau berkaitan dengan imej yang anda sedang membina. Melabur
usaha anda di pasaran, komuniti sosial atau kawasan-kawasan lain internet yang
tidak berkaitan dengan apa yang anda mewakili hanya membuang masa. Cukup
sekadar dalam kebanyakan kes orang-orang ini tidak berminat dan tidak peduli!
Mengekalkan konsistensi Pada Laman Pihak Berkuasa Apa laman
web atau blog anda menetapkan sebagai tapak utama anda untuk perniagaan yang
anda penjenamaan mesti mengekalkan kerelevanan yang kuat dan konsisten.
Kegagalan berbuat demikian hanya akan berkhidmat untuk mengelirukan pelawat dan
dalam semua kemungkinan mencairkan keberkesanan usaha penjenamaan anda jika
tidak sebenarnya menjadikan mereka hampir tidak berguna! Utama anda, pihak
berkuasa atau ibu tapak, apa sahaja yang anda pilih untuk memanggil ia mesti
menunjukkan dengan jelas identiti anda cuba untuk membangunkan. Jika ia tidak
mahu menangguhkan usaha anda dan membuat penyesuaian yang perlu pertama!
Pembangunan jenama adalah satu proses yang bergantung kepada
sentiasa mengukuhkan persatuan sebuah 'imej' tertentu dengan apa yang
dimaksudkan untuk mewakili. Walau bagaimanapun mesti ada kedua-dua ketepatan
dan konsisten dalam mana-mana usaha anda masukkan ke dalam membina jenama dan
ini bermula dengan memilih identiti yang sesuai. Hakikatnya ialah jika identiti
dipilih tidak 'selesa' selaras dengan apa yang dimaksudkan untuk mewakili,
berkesan melaksanakan apa-apa strategi penjenamaan akan menjadi sangat sukar.
Untuk berjaya mewujudkan kesedaran jenama anda mahu konsisten mesti dikekalkan
dalam 3 perkara yang dibincangkan di atas. Dengan berbuat demikian usaha
penjenamaan anda akan menjadi lebih mudah dan keputusan akan menjadi lebih
mendalam 'berjenama' ke dalam minda penonton sasaran anda!
Source: http://my.hicow.com/jenama/kesedaran-jenama/pengurusan-jenama-111374.html
No comments:
Post a Comment