SPONSORED ADVERTISEMENT

Thursday 21 June 2012

Apakah Penjenamaan dan Pengiklanan


Apakah Penjenamaan dan Pengiklanan
source: http://my.hicow.com/jenama/kesedaran-jenama/pengurusan-jenama-111374.html

Pada Aford InfoCom, ahli-ahli pasukan kami daintily menganalisis dan memahami tujuan asas pelawat Laman Web anda dan kemudian berkesan memudahkan bahawa dia mendapat pengalaman yang lengkap untuk Jenama anda. Kami memberikan penjenamaan yang inovatif oleh dibangunkan dengan baik dan masa diuji projek pelan.

Kami sasaran pengunjung anda melalui pelbagai saluran dan melalui pendekatan yang konsisten mesej anda dan rawatan diberikan kepada pelanggan dengan jelas dan tepat. Kami menyimpan mata ditutup pada tingkah laku dan pelanggan s suka dan tidak suka pelanggan sasaran adalah dijaga.

Nama domain anda akan menjadi nama kedai e-dagang anda dan banyak kali digunakan untuk strategi penjenamaan talian berkesan. Aford InfoCom memilih nama yang unik, mudah diingati dan, jika boleh, menonjolkan jenis produk yang dijual di kedai e-dagang anda. Untuk mencipta kesan yang berpanjangan dalam minda pengguna dan mempunyai tarikan global, kita membangunkan menarik logo. Logo bermakna sentiasa membantu dalam penjenamaan dan Pengiklanan dalam talian.

Pada Aford InfoCom, kami jenama bangunan berusaha memastikan rangsangan tertentu untuk jenama anda dengan meningkatkan jenama kesedaran. Ia menjadikan jenama yang lebih kukuh dengan mewujudkan jenama impak berkesan pada pelawat laman web.

Kami memberikan laman web anda lihat kontemporari, melengkapkan dengan reka bentuk 'state-of-the-art dan merasionalkan navigasi untuk memberikan pengunjung pengalaman yang menyeronokkan jenama lengkap



Bangunan Kesedaran Jenama Gunakan semua  5 Senses

Sebagai pengguna, kita sentiasa dihujani dengan iklan. Dari televisyen dan radio iklan untuk papan iklan dan di kedai-tanda semua touting persembahan yang terbaru dan terhebat ini pengiklan tanpa mengira jika mereka yang hebat.

Jadi, bagaimana melakukan perniagaan kecil (dengan belanjawan yang lebih kecil daripada rakan-rakan yang lebih besar) sebenarnya bersaing (membina Jenama) di dunia ini bunyi Pengiklanan yang berterusan?

Jenama bangunan adalah faktor utama dalam kejayaan Perniagaan. Bangunan Jenama dasarnya sewa ruang dalam minda Pengguna semasa dan potensi. Oleh itu, apabila mereka berfikir mengenai keperluan yang tidak dipenuhi atau hanya di pasaran untuk jenis produk anda, anda mahu nama syarikat anda s atau jenama produk untuk datang ke hadapan dalam kesedaran pengguna ini. Ambil sebagai contoh dalam tahun 1960 dan 1970 s s Clorox Bleach. Bagi tahun, mungkin dekad, Clorox menempa nama (dibina jenamanya) sebagai produk peluntur Perdana Menteri. Syarikat ini telah banyak jenama kesedaran yang ada menjadi masa penduduknya berhenti menyebut perkataan peluntur?, Nama generik untuk pakaian pemutihan, dan digantikan dengan Clorox jenama. ? Oleh itu, pengguna berkaitan jenama dengan produk.

Di samping itu, kesedaran jenama boleh datang daripada pengalaman visual. Ambil Nike swoosh. Kebanyakan orang di dunia akan berfikir Nike hanya dengan melihat jenamanya.

Dalam tahun-tahun awal abad yang lalu, Cetak dan radio (seperti media massa pengiklanan pasaran) benar-benar dihujani kesedaran jenama. Walau bagaimanapun, setiap, sementara memberi tumpuan kepada jenis tertentu rangsangan minda, adalah sangat terhad. Pengiklanan Cetak tertumpu kepada rangsangan visual di mana pengguna yang berpotensi akan membaca atau melihat iklan dengan mata mereka sahaja. Radio pula, tertumpu kepada erti pendengaran di mana pelanggan yang berpotensi hanya akan mendengar kata-kata iklan dan jingles itu.

Apabila televisyen datang bersama-sama, ia dapat jaringan kedua-dua bersama-sama kedua-dua melihat iklan dan mendengar kata-kata dan bunyi ia adalah yang terbaik daripada kedua-dua dunia.

Kenapa ini yang penting ialah orang (pengguna) menggunakan lebih daripada satu segi untuk mengingati atau mengenal pasti pengalaman atau dalam hal kesedaran jenama ingat sebuah syarikat atau jenama produk. Ambil NBC yang mempunyai logo visual yang merangsang. Walau bagaimanapun, NBC juga mencipta dan membina jenama kira-kira tiga ping mudah cuba untuk mencipta pengaruh berdasarkan memori apabila mendengar serta melihat.

Setelah saya membesar dalam era televisyen, saya lebih cenderung untuk mengingati sesuatu jika saya kedua-duanya mendengar dan melihat ia bersama ia adalah seperti mendapat two pendedahan pada satu masa sahaja.

Tetapi, ini juga meninggalkan saya yang lain three deria daripada rasa gambar, sentuhan dan bau (tahu bahawa deria bau adalah sama seperti berkuasa sebagai pendengaran atau penglihatan).

Untuk membina kesedaran jenama di pasaran hari ini s dengan pengiklanan begitu banyak bunyi bising yang berlaku sepanjang hari bermakna mencari cara baru untuk merangsang pengguna yang berpotensi. Ini bermakna menggunakan deria lain seperti deria ini belum lagi terharu dengan hal ini.

Pada satu masa, terdapat beberapa syarikat yang bekerja di bau-o-wawasan atau menyediakan bau melalui monitor komputer. Beberapa restoran tangan daripada sampel percuma untuk merangsang cita rasa orang yang lewat bys. Malah Pepsi yang digunakan dalam ujian rasa cuba untuk membina jenamanya. Lain-lain boleh digunakan dalam demonstrasi-kedai untuk memberi hands-on pengalaman kepada pengguna atau menghembus bau masakan atau penaik dapat merangsangkan deria bau di pengguna.

Dalam dunia yang begitu tebal dengan visual dan auditori pemasaran persaingan, mana-mana perniagaan yang ingin membina jenama, untuk menyewa ruang dalam minda pengguna s, menjadi pergi ke syarikat apabila orang mengenal pasti keperluan serta-merta sama ada memerlukan melompat ke tengah maylay semasa berharap tidak untuk mendapatkan dimakan hidup-hidup atau hilang dalam kebisingan atau cuba untuk datang pada menggunakan dari sudut lain - tidak seperti malaikat untuk menjadi sudah ditenggelami.

Jika anda mahu membina kesedaran jenama perniagaan kecil anda di dunia yang bising - berfikir tentang menggunakan deria lain tidak disasarkan.





Pembangunan Jenama Memerlukan Ketekalan mutlak

Mana-mana usaha pembangunan yang berkesan Jenama benar-benar harus bermula dengan memilih hak 'image' anda mahu menubuhkan. Yang mudah dan keberkesanan anda jenama bangunan usaha akan bergantung kepada pemilihan imej anda yang sejajar dengan apa yang anda berniat untuk ia mewakili. Apabila ini telah dilakukan maka usaha perlu dimasukkan ke dalam mendapat pendedahan yang diperlukan untuk mewujudkan jenama kesedaran mahu membantu anda mendapatkan pekerjaan yang dilakukan. Di sinilah strategi penjenamaan yang betul perlu dipilih supaya usaha anda adalah yang paling cekap dan berkesan supaya mereka dapat.

Mendapatkan segera ke titik di sini merupakan 3 perkara yang anda perlu untuk menubuhkan dengan betul apabila membina jenama dalam talian untuk membuat usaha anda yang paling berkesan mereka boleh!

Penyelidikan Anda perlu menentukan apa yang ia mahu projek kepada orang lain dari segi imej yang anda pilih dan bagaimana ia berkaitan dengan sama ada Perniagaan anda atau diri sendiri. Ini harus sesuai selesa dan relevan dan jika dilakukan dengan betul, akan menjadikan ia mudah untuk memilih strategi penjenamaan hak untuk menjalankan kempen anda.

Pilih Saluran Pengedaran betul Di sini anda mahu saluran yang anda pilih untuk meningkatkan pendedahan dan membina kesedaran jenama yang konsisten dan / atau berkaitan dengan imej yang anda sedang membina. Melabur usaha anda di pasaran, komuniti sosial atau kawasan-kawasan lain internet yang tidak berkaitan dengan apa yang anda mewakili hanya membuang masa. Cukup sekadar dalam kebanyakan kes orang-orang ini tidak berminat dan tidak peduli!

Mengekalkan konsistensi Pada Laman Pihak Berkuasa Apa laman web atau blog anda menetapkan sebagai tapak utama anda untuk perniagaan yang anda penjenamaan mesti mengekalkan kerelevanan yang kuat dan konsisten. Kegagalan berbuat demikian hanya akan berkhidmat untuk mengelirukan pelawat dan dalam semua kemungkinan mencairkan keberkesanan usaha penjenamaan anda jika tidak sebenarnya menjadikan mereka hampir tidak berguna! Utama anda, pihak berkuasa atau ibu tapak, apa sahaja yang anda pilih untuk memanggil ia mesti menunjukkan dengan jelas identiti anda cuba untuk membangunkan. Jika ia tidak mahu menangguhkan usaha anda dan membuat penyesuaian yang perlu pertama!

Pembangunan jenama adalah satu proses yang bergantung kepada sentiasa mengukuhkan persatuan sebuah 'imej' tertentu dengan apa yang dimaksudkan untuk mewakili. Walau bagaimanapun mesti ada kedua-dua ketepatan dan konsisten dalam mana-mana usaha anda masukkan ke dalam membina jenama dan ini bermula dengan memilih identiti yang sesuai. Hakikatnya ialah jika identiti dipilih tidak 'selesa' selaras dengan apa yang dimaksudkan untuk mewakili, berkesan melaksanakan apa-apa strategi penjenamaan akan menjadi sangat sukar. Untuk berjaya mewujudkan kesedaran jenama anda mahu konsisten mesti dikekalkan dalam 3 perkara yang dibincangkan di atas. Dengan berbuat demikian usaha penjenamaan anda akan menjadi lebih mudah dan keputusan akan menjadi lebih mendalam 'berjenama' ke dalam minda penonton sasaran anda!

Source:  http://my.hicow.com/jenama/kesedaran-jenama/pengurusan-jenama-111374.html

No comments:

Post a Comment