SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Pembangunan Jenama adalah Penting

Dengan pembangunan jenama kita boleh meningkatkan prestasi sesuatu produk atau perkhidmatan tertentu. Ini merupakan sebuah rancangan yang menggunakan syarikat untuk memulakan yang baru iklan kempen. Oleh kerana pemecahan penJenamaan Perniagaan menjadi amat penting. Jika anda mahu menonjol anda perlu jenama sendiri tentang apa yang membuat anda yang unik.
Ia adalah yang paling penting untuk hadir diri sendiri dengan cara yang sebanyak mungkin untuk membina profil yang orang boleh percaya. Jenama anda adalah bagaimana orang berfikir tentang anda. Tom Peters mengatakan bahawa "jenama adalah tanda amanah, trengkas itu, ia adalah alat sorting." Keseluruhan terkenal jenama adalah trengkas untuk produk seperti Coca-Cola, Pepsi, Dell Komputer, iPod. Apabila anda berfikir kola, anda mungkin berfikir Coke atau Pepsi. Apabila anda berfikir komputer, Dell mungkin terlintas di fikiran.
Setiap perniagaan perlu jenama baru yang lebih berkesan dan kesedaran merancang untuk mewujudkan jenama kesetiaan.
Untuk memastikan kejayaan jenama, strategi jenama berkesan diperlukan. Untuk kedudukan kejayaan jenama anda, anda memerlukan cadangan jenama, yang perlu disampaikan kepada pemasaran dan pengiklanan pasukan, yang akan membangunkan yang menarik, mesej yang unik dan relevan. Kenyataan ini juga perlu disedari oleh eksekutif kanan, sokongan pelanggan, kakitangan jualan dan rakan kongsi strategik.
pembangunan jenama bukanlah idea baru, pengguna mempunyai akses lebih kepada maklumat dan lebih banyak pilihan berbanding sebelum ini. Jadi harapan yang sangat tinggi, mesej jenama mesti memikat Pengguna dengan segera. Melalui syarikat-syarikat pembangunan jenama bertujuan pengalaman kejayaan jangka panjang untuk mencipta pengalaman jenama yang paling mendesak, relevan, dan konsisten untuk pelanggan mereka. Jenama pengurusan titik bermula dengan mewujudkan dan membangunkan jenama. Jenama tidak mengisytiharkan diri mereka dalam pasaran dan dalam hati atau minda pengguna. Satu strategi jenama yang kukuh memberitahu pengguna mengenai jenama tertentu.
Strategi ini bermula dengan pernyataan jenama analisis, dan jenama. Pada jenama menganalisis penilaian kategori, pengguna berdaya saing,, dan data jenama mendedahkan bidang peluang untuk jenama yang memenuhi objektif perniagaan tertentu. Dalam pernyataan jenama, yang teguh artikulasi idea jenama, dihalau dari pandangan pengguna, yang benar-benar menangkap kelebihan kompetitif jenama dan maksudnya yang dimaksudkan di dalam hati dan minda pengguna.
Satu aspek penting dalam pembangunan jenama adalah untuk mewujudkan satu lampiran emosi positif kepada jenama yang mewujudkan tindak balas dalam penonton tanpa penonton melihat produk atau terus mengalami perkhidmatan.
Source: http://my.hicow.com/jenama/coca-cola/tom-peters-546651.html

No comments:

Post a Comment