SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Penjenamaan Manfaat Syarikat

Perniagaan besar dan kecil harus mempertimbangkan menyewa sebuah syarikat penJenamaan profesional. Sebuah syarikat penjenamaan membawa banyak ke meja. Pertama sekali mereka membawa objektif pihak ketiga titik pandangan bahawa perniagaan tidak boleh mendapatkan. Itu pepatah lama memegang benar, anda tidak boleh melihat hutan melalui pokok-pokok. Tetapi bagaimana anda memilih syarikat penjenamaan yang betul? Tanya diri anda soalan-soalan ini.
Bagaimana mereka mempromosikan diri mereka? Adakah mereka yang menggelarkan diri mereka an pengiklanan agensi yang juga tidak penjenamaan? Jika demikian, mereka tidak benar penjenamaan agensi. Sebuah agensi pengiklanan mempunyai agenda tersembunyi, untuk menjual pengiklanan. Sebuah syarikat penjenamaan tidak memihak Satu taktik lebih lagi supaya mereka tidak perlu dan tidak akan menggalakkan pengiklanan melainkan ia arah kanan untuk pergi masuk Berhati-hati dengan agensi-agensi iklan yang mengatakan mereka melakukan penjenamaan. Ia adalah lebih mudah untuk menggunakan perkataan buzz seperti penjenamaan kemudian sebenar tahu bagaimana untuk jenama dengan betul.
Adakah mereka mempunyai reka bentuk web syarikat yang mengatakan mereka melakukan penjenamaan? Ini adalah mutlak terburuk pesalah yang bukan suatu syarikat penjenamaan. Tanya mereka soalan penjenamaan mudah seperti apa yang kedudukan atau menjelaskan perbezaan antara identiti jenama dan jenama imej. Yang akan tidak tahu jawapannya. Kemudian anda boleh meminta mereka soalan helah seperti ekuiti jenama define (kini tidak ada jawapan muktamad). Syarikat reka bentuk web dengan baik, pereka web. Mereka bukan pakar penjenamaan strategik dengan menghulurkan apa-apa imaginasi.
Adakah mereka mempunyai pemasaran syarikat yang mengatakan bahawa penjenamaan lakukan? Berhati-hati syarikat Pemasaran kerana mereka adalah pesalah sneakiest semua. Mereka akan berbincang strategi dan integrasi tetapi mereka tahu sedikit tentang penjenamaan dalaman. Mereka biasanya menggalakkan taktik penjenamaan luaran seperti pemasaran langsung, reka bentuk logo, pengiklanan dan lain-lain Syarikat-syarikat pemasaran tidak pemasaran penjenamaan.
Adakah mereka sebuah syarikat pemasaran langsung yang mengatakan mereka melakukan penjenamaan? Budak oh budak, syarikat-syarikat ini begitu jauh daripada penjenamaan benar mereka tidak akan tahu jika ia melanda mereka dalam piala kecil itu. Pemasaran langsung boleh menjadi taktik yang besar tetapi penjenamaan tidak. Syarikat penjenamaan benar hanya menggalakkan pemasaran langsung apabila pulangan pelaburan waran itu. Purata pulangan ke atas pelaburan dengan sehelai mail langsung setengah kepada peratus penuh. Secara peribadi saya berfikir bahawa adalah pulangan kecil bagi diperlukan pelaburan yang mengapa pemasaran langsung biasanya digunakan sebagai bangunan imej dengan syarikat-syarikat penjenamaan.
Adakah mereka pengoptimuman enjin carian atau syarikat internet yang mengatakan bahawa mereka melakukan penjenamaan? Pemasaran Internet adalah salah satu daripada pulangan yang paling berkesan ke atas pelaburan dalam perniagaan hari ini. Carian pengoptimuman enjin mungkin adalah taktik terbaik tunggal untuk membina kesedaran jenama dan jualan dan adalah sebab kami sewa sebuah kakitangan guru SEO. Tetapi apabila ia datang kepada penjenamaan mereka akan jatuh sangat pendek dalam strategi perancangan,, kreatif dan banyak kawasan lain.
Adakah mereka adalah syarikat penjenamaan yang benar-benar tidak penjenamaan? Malangnya kita telah melihat banyak syarikat memanggil diri mereka agensi penjenamaan tetapi dalam realiti mereka tidak. Jadi bagaimana anda tahu bagaimana untuk memilih syarikat penjenamaan betul?
Tanya mereka yang berikut:
Apa jenis perkhidmatan atau program yang mereka ada ditubuhkan bagi penjenamaan dalaman? Penjenamaan dalaman sering diabaikan oleh setiap jenis lain syarikat di luar sana. Ia adalah petunjuk besar bahawa anda tidak benar-benar berurusan dengan syarikat penjenamaan yang benar. Penjenamaan luar pasti menarik dan menyeronokkan tetapi jika pekerja tidak membeli atau tidak sedar tentang itu anda akan mendapati diri anda dalam masalah besar serta mempunyai membazirkan beribu-ribu dolar untuk kempen luar anda. Lihatlah dalam diri anda dan pastikan anda telah menetapkan dasar yang betul dan prosedur yang terbaik memastikan identiti jenama dan kedudukan. Sebagai contoh, Volvo automobil jelas syarikat keselamatan kereta. Pekerja mereka harus makan keselamatan nafas dan tidur, ciri-ciri keselamatan, keselamatan teknologi dan lain-lain Mereka harus tahu janji jenama mereka dan bagaimana ia berkaitan dengan pelanggan mereka. Inilah sebabnya walaupun Volvo mungkin tidak kereta yang paling selamat di jalan raya mereka dilihat sebagai. Tanya sepuluh orang apa perkara pertama yang mereka fikirkan ketika datang ke Volvo dan jawapan akan keselamatan.
Sebaik sahaja anda mengesahkan bahawa syarikat penjenamaan tidak memupuk amalan penjenamaan dalaman maka anda boleh bergerak ke hadapan dengan mereka mengenai hala tuju strategik dan perancangan. Carilah syarikat yang hanya mencadangkan taktik yang akan mendapatkan pulangan terbaik bagi pelaburan dan tidak tin taktik tertentu seperti pengiklanan atau pemasaran langsung. Anda mahu objektif strategi dan taktik terbuka untuk bergerak ke hadapan jenama anda yang memilih mengapa syarikat penjenamaan yang tepat adalah sangat kritikal.
Source: http://my.hicow.com/pemasaran/pemasaran-langsung/volvo-1000552.html

No comments:

Post a Comment