SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Penjenamaan: Fakta Mengasingkan Dari Fiksyen

Penjenamaan adalah lebih mudah berkata daripada dilakukan. Guru Pengiklanan di seluruh dunia masih memikirkan apa sebenarnya mentakrifkan jenama ing. Mengapa satu jenama skor yang lain, dan mengapa seseorang itu gagal untuk menjana pelanggan keyakinan walaupun segala-galanya akan kononnya hak untuk itu?
Adakah logo? Adakah warna? Adakah reka bentuk iklan, brosur anda, pembungkusan produk / perkhidmatan anda, rupa pejabat korporat anda, dan sebagainya? Atau adakah ia janji yang sesuatu produk atau perkhidmatan menyampaikan - janji ketulenan, kualiti dan kredibiliti?
Hmm ....... sebenarnya ia merupakan gabungan semua ini. Tetapi terutamanya, ia adalah titik 4 perkara yang paling - janji! Mengapakah sesetengah produk atau syarikat-syarikat yang dapat membina semula jenama tinggi dan jenama kesetiaan dalam minda pelanggan mereka? Manakala bagi sesetengah orang lain, tidak ada jumlah pengiklanan bajet besar dan perbelanjaan Pemasaran boleh membantu mendaftarkan produk mereka sebagai satu bangsa jenama boleh tetap kembali ke?
Kualiti + Pemasaran = Pemenang Ia benar-benar bergantung kepada dua perkara penting - satu, kualiti produk / perkhidmatan anda dan dua, campuran promosi dan pemasaran anda membangunkan untuk mendekati pelanggan-pelanggan anda.
Pertama sekali, jika anda mempunyai produk yang berkualiti dengan prestasi yang besar, ditambah dengan jaminan dan yang betul nilai untuk wang, anda mempunyai senjata yang diperlukan untuk memenangi perang. Itu satu langkah.
Sekarang untuk peluru itu, iaitu campuran promosi yang akan kedudukan sebagai jenama yang menjamin kebolehpercayaan. Ia tidak cukup untuk mempunyai logo licin berpandangan, kombinasi warna bergaya, sebuah bungkusan visual menarik dan beberapa iklan pinggul disimbah seluruh Saluran TV, akhbar dan internet untuk memenangi pelanggan. Anda perlu tahu, apa sebenarnya yang diperlukan untuk membina ekuiti jenama bagi produk anda. Sebagai seorang guru internet menjelaskan, jenama adalah seperti ceri di atas pai ais krim di mana ia menyampaikan janji jenama. Malah, bagaimana anda jenama identiti korporat anda pergi jauh dalam mewujudkan produk anda / perkhidmatan di hati pelanggan.
Walaupun aiskrim sudu berdiri untuk produk dan perkhidmatan anda, epal mewakili persekitaran korporat dan kerak di pai sebenarnya sistem anda dan bagaimana mereka bekerja dengan berkesan dan memberi respons kepada pelanggan. Bagaimana jenama menyampaikan janjinya?
Itulah sebenarnya cukup satu cara menarik untuk melihat penjenamaan. Ini janji jenama itu disampaikan melalui agak beberapa faktor:
reputasi produk (reputasi sendiri syarikat juga pergi jauh di sini), pengalaman (terutamanya jika produk telah berada di pasaran untuk beberapa kali - bahan yang sesuai untuk pemasaran virus), nama produk - satu menarik, mudah diingati nama membantu logonya - walaupun berbahaya cari, logo merupakan satu tanda kuasa kedudukan dalam pasaran dan sewajarnya harga berita dan ulasan tentang perkara ini - yang web 2.0 dunia adalah tentang perkongsian nota, maklumat dan pengalaman melalui laman rangkaian sosial dan apa ditulis kira-kira telah menjadi pengiklanan amat penting - satu slogan yang baik atau slogan boleh bangsa ke dalam ingatan awam pemasaran cagaran - bergantung kepada produk / perkhidmatan anda dan apa yang sesuai dengan media yang terbaik seperti risalah, surat jualan, Mailer langsung, dan sebagainya)
Membangunkan satu campuran promosi bergantung kepada sifat atau ciri-ciri produk / perkhidmatan. Sebagai contoh untuk sesetengah produk / perkhidmatan hanya mungkin memerlukan langsung kempen pemasaran dan tidak TVCs atau iklan cetak pada semua, seperti Perniagaan berasaskan rumah. Atau ada seperti perkhidmatan pengurusan hutang boleh bank pada pengeluaran video korporat yang dilakukan dengan baik untuk mewujudkan kehadiran jenama di pameran perniagaan.
Perhatikan artikel seterusnya saya di mana saya membincangkan bahan-bahan penting yang diperlukan untuk menyediakan gabungan media yang berkesan, khususnya dalam konteks pengiklanan interaktif.
Source: http://my.hicow.com/jenama/pelanggan/pemasaran-161918.html

No comments:

Post a Comment