Syarikat tangkas menyelaraskan orang dan proses mereka, di
peringkat global dan tempatan, dengan cara yang membolehkan mereka untuk
bekerjasama dan bertindak balas dengan cepat dan berterusan untuk pengguna
berubah dan pelbagai keperluan. Beberapa hari ini s tekanan berkaitan prestasi
organisasi memerlukan ketangkasan untuk memandu. Dengan turun naik harga
komoditi yang meningkat, peruncit mencari kepada pengilang untuk inovasi untuk
memacu pertumbuhan kategori, dan Pengguna menjadi lebih mencabar, silo
organisasi dan kekeliruan bukan pilihan yang boleh diterima.
Syarikat-syarikat yang meningkatkan struktur organisasi
tradisional mereka dengan menjajarkan rakyat dan proses dengan keperluan
pengguna, terpilih menyelaraskan kedua-dua bukan berpusatkan pengguna dan
pelanggan yang berteraskan aktiviti-aktiviti, dan memanfaatkan kerjasama
dalaman mampu untuk bertindak balas dengan cepat dan berkesan dalam
persekitaran ini.
Banyak penyelidikan pengurusan Jenama, konsep menjana
membuahkan hasil seperti jenama ekuiti
(Aaker, 1991), kepimpinan jenama (Aaker &
Joachimsthaler, 2000), identiti jenama (Kapferer, 2004), imej jenama (Gardner
& Lewi, 1955), dan reputasi korporat (Gray & Balmer, 1998), telah itu
telah dijalankan untuk memahami dan menjelaskan bagaimana jenama yang berjaya adalah
yang akan dibina, diuruskan dan dimajukan oleh syarikat-syarikat dan pengurus
jenama mereka dengan cara yang akan memberi syarikat kelebihan daya saing
berbanding musuh-musuh mereka. Jenama strategi, taktik, dan lain-lain aktiviti
pembinaan jenama untuk membina bukan sahaja satu jenama yang kuat tetapi
sejenis kanan jenama itu perlu dibangunkan dan dimasukkan ke dalam tindakan
jika ia adalah untuk menambah nilai kepada syarikat. Semua jenama pengurusan
strategi, teknik dan konsep-olah bergantung kepada logik tertentu jenama, satu
set prinsip dan andaian disangkal terletak di sebalik bagaimana syarikat
sepatutnya dan bertujuan untuk membina, mengurus dan mengendalikan jenama
mereka, yang semuanya terdiri daripada apa Holt ( 2002) sebagai merujuk kepada paradigma
penjenamaan.
Belia sebagai kategori sosial dibina, secara umumnya merujuk
kepada apa yang dianggap muda dan baru dan oleh itu sangat berkaitan dengan
masa depan, iaitu budaya yang ditentukan dalam saling melompat-lompat dengan
visual, muzik, dan simbol lisan dan tanda-tanda Forn s (1995), sering dianggap
sebagai hasil pembangunan masyarakat Barat moden (Kjeldgaard & Askegaard,
2006).
Menyesuaikan diri dengan rakan sebaya, mematuhi norma-norma
sosial tertentu pada masa yang sama sebagai salah satu meluahkan individu,
adalah penting untuk orang dewasa muda di mana simbol-simbol pakaian seperti
jenama boleh digunakan untuk melambangkan hubungan antara orang yang sebenar
dan kumpulan sosial dia mahu bergabung dengan dan diterima, di mana menahan
daripada simbol-simbol tertentu yang digunakan dan diiktiraf oleh majoriti
sebenarnya boleh menjadi satu cara untuk menunjukkan keperibadian (Piacentini
& Mailer, 2004). Muda itu juga membuat pilihan pengguna berdasarkan
penghapusan apa yang tidak boleh diterima (Auty & Elliot, 1998), yang
bermakna individu paradoks muda kemudian boleh mematuhi subkumpulan tertentu,
oleh menjadi conformant bukan dari arus perdana.
Cara pengguna berinteraksi dengan media juga berubah kerana
bilangan platform penyampaian digital berkembang dan meningkatkan
penggunaannya. Baru? pengguna yang dicipta oleh platform ini cenderung untuk
mencari terlibat, yang disasarkan, dan interaksi tepat pada masanya dan
bukannya menyeluruh maklumat. Terkemuka pengilang mengenal pasti juara
teknologi dalaman, menjajarkan Pengiklanan dengan gaya hidup pengguna dan
mengenal pasti mekanisme baru untuk memanfaatkan platform ini untuk menjangkakan
sentimen yang lebih baik pelanggan (kedua-duanya baik dan buruk), membina
ekuiti jenama, dan mengembangkan perniagaan mereka.
Perubahan pepatah adalah satu-satunya yang berterusan?
terutamanya benar dalam perniagaan hari ini. Globalisasi, kemajuan pesat dalam
media dan teknologi, perubahan dalam tabiat perbelanjaan pengguna, perubahan
dalam saluran pengedaran, dan lain-lain faktor kuasa landskap perniagaan hari
ini s ke dalam keadaan evolusi yang berterusan.
Tiada perubahan ketara dalam beberapa tahun kebelakangan ini
dan tidak lagi tidak fokus pengiklanan yang berjaya hanya atas manfaat produk,
tetapi bekerja melalui nilai-nilai dan perubahan nilai mengikut Smila (2002).
Menjelang tahun 1990-an syarikat multinasional lewat telah dilihat sebagai
menyesuaikan pengiklanan mereka kepada India pasaran n. Sokongan kepada produk
oleh selebriti, dan persatuan dengan nafsu negara seperti kriket telah strategi
lain yang digunakan. Syarikat Korea L.G. menaja pasukan kriket India di Kriket
Piala Dunia pada tahun 2003 sebagai contoh dan Adidas, yang sebelum ini telah
dibuat iklan India mereka di London, mula membuat mereka di India pada tahun
1999, dengan agensi pengiklanan RKSwamy / BBDO dan menggunakan India kriket
bintang Sachin Tendulkar (Chawla, 1999). L Oreal meningkat jualan secara
mendadak dengan menggunakan Miss India yang menjadi Miss World, Diana Haydan,
bersama-sama dengan model yang biasa (Fannin, 1999).
Sprite telah dilancarkan pada tahun 1999 dengan iklan yang
gembar-gembur pengiklanan spoofed dan trend semasa dalam pengiklanan,
mensasarkan belia ~ dalam proses mewujudkan identiti mereka (Chawla, 1999). Air
botol Kinley pada tahun 2001 telah diiklankan menggambarkan kehidupan kampung
dan keluarga tentera bertujuan membina hubungan emosi dengan pengguna (Kripalani,
2003). Yang kreatif melihat pengiklanan emosi sebagai kunci kepada pembangunan
kesetiaan jenama. Kreatif mahu pelanggan berasa bon dengan jenama.
Jadi bagaimana seseorang menjalani mewujudkan baru
menghubungkan India? Langkah pertama sudah tentu, adalah untuk menerima hakikat
bahawa baru India wujud sebagai entiti yang berasingan, yang mempunyai sedikit
persamaan dengan cara lama India pemikiran. Imej dewasa muda bergaya, riang,
penuh semangat dan bijaksana. Ini adalah tempoh rayuan pengiklan menggunakan
dalam strategi pengiklanan mereka
The Nilai Penjenamaan Papan Tanda
Dalam dunia perniagaan, penglihatan merupakan elemen penting
dalam meningkatkan pengguna kesedaran dan faedah. Walau bagaimanapun, ini bukan
semata-mata berkaitan dengan penempatan strategik produk di pasaran tetapi juga
lokasi penubuhan dan daya tarikan papan tanda s juga. Konsep Penjenamaan papan
tanda membawa kepada perhatian kepentingan memasang muka bangunan yang sangat menarik
yang berkesan akan memaksa pelanggan yang berpotensi untuk memasuki pertubuhan
tuan. Ini merupakan satu lagi bentuk pemasaran helah sengaja direka untuk
meningkatkan produk atau perkhidmatan kehadiran di pasaran.
Penjenamaan papan tanda tidak hanya membenarkan orang ramai
untuk mengetahui lokasi pejabat anda, tetapi yang lebih penting ia akan sifat
memberi mereka petunjuk tentang jenis perniagaan anda. Ia adalah satu bentuk
pengiklanan yang berharga yang perlu diberi perhatian lebih teliti dan perbincangan.
Lagipun, ia adalah alat utama anda dalam menarik perhatian pengguna.
Untuk dapat mewujudkan penjenamaan papan tanda berkesan,
pertimbangan utama akan menjadi tempat untuk meletakkan papan tanda. Satu papan
tanda diletakkan teruk berpotensi kekalahan tujuan utamanya. Penempatan yang
paling biasa papan tanda akan di bumbung, dinding bangunan, kajang atau boleh
dibuat untuk berdiri sendiri di hadapan struktur komersial. Pastikan bahawa
tidak akan ada mana-mana pokok atau bahan-bahan lain boleh menyekat pandangan
papan tanda, walaupun untuk lulus pemandu. Papan tanda ini juga perlu dilihat
bukan sahaja pada siang hari tetapi juga pada waktu malam juga, dapat
memaksimakan keberkesanannya.
Satu lagi pertimbangan penting dalam meletakkan papan tanda
merk berkesan untuk merawat ia sebagai alat komunikasi. Pertama sekali, papan
tanda perlu cukup besar untuk dibaca walaupun dari jauh, memberi perhatian
khusus kepada campuran yang sepatutnya warna. Pastikan bahawa walaupun pada
jarak yang agak jauh dan walaupun mereka adalah mudah alih, orang akan dapat
membacanya. Sebagai alat komunikasi yang penting, papan tanda anda akan dapat
cekap menyampaikan mesej yang anda mahu sampaikan. Ia akan menjadi yang terbaik
untuk memastikan semua pendek dan ringkas pada masa yang sama mewujudkan kesan
yang diingini.
Terdapat beberapa perniagaan yang melakukan kesilapan yang
sama mengabaikan kepentingan papan tanda dan membolehkan ia berkembang menjadi
sebuah negara usang. Jangan membuat kesilapan yang sama. Ini adalah satu kesilapan
besar pada pihak peniaga-peniaga yang ingin memancarkan imej yang berkeupayaan
tinggi. Ia akan menjadi satu idea yang baik jika anda boleh menukar papan tanda
anda dari semasa ke semasa untuk menjaga kepentingan pengguna dan pada masa
yang sama mewujudkan gambaran bahawa syarikat anda adalah cekap dan sangat
berkebolehan.
penjenamaan korporat ialah penggunaan nama Companys sebagai
nama jenama produk atau perkhidmatan. Beberapa contoh termasuk Coca-Cola atau
Pepsi. Amalan ini berkesan dalam membina pengiktirafan produk. Walau
bagaimanapun, penjenamaan korporat adalah lebih daripada hanya pengiklanan dan
pemasaran. Ia melibatkan proses-proses tetapi, pada masa yang sama, penjenamaan
korporat menggabungkan strategi lain seperti pelabur dan perhubungan media.
Penjenamaan korporat memerlukan penyertaan bukan hanya kumpulan pemasaran
tetapi pengurusan atasan juga.
Source: http://my.hicow.com/papan-tanda/perniagaan/coca-cola-1928625.html
No comments:
Post a Comment