SPONSORED ADVERTISEMENT

Thursday 21 June 2012

Bagaimana Pengiklan Rata Pengiklanan Padanan Hidup Pengguna


Syarikat tangkas menyelaraskan orang dan proses mereka, di peringkat global dan tempatan, dengan cara yang membolehkan mereka untuk bekerjasama dan bertindak balas dengan cepat dan berterusan untuk pengguna berubah dan pelbagai keperluan. Beberapa hari ini s tekanan berkaitan prestasi organisasi memerlukan ketangkasan untuk memandu. Dengan turun naik harga komoditi yang meningkat, peruncit mencari kepada pengilang untuk inovasi untuk memacu pertumbuhan kategori, dan Pengguna menjadi lebih mencabar, silo organisasi dan kekeliruan bukan pilihan yang boleh diterima.

Syarikat-syarikat yang meningkatkan struktur organisasi tradisional mereka dengan menjajarkan rakyat dan proses dengan keperluan pengguna, terpilih menyelaraskan kedua-dua bukan berpusatkan pengguna dan pelanggan yang berteraskan aktiviti-aktiviti, dan memanfaatkan kerjasama dalaman mampu untuk bertindak balas dengan cepat dan berkesan dalam persekitaran ini.

Banyak penyelidikan pengurusan Jenama, konsep menjana membuahkan hasil seperti jenama ekuiti

(Aaker, 1991), kepimpinan jenama (Aaker & Joachimsthaler, 2000), identiti jenama (Kapferer, 2004), imej jenama (Gardner & Lewi, 1955), dan reputasi korporat (Gray & Balmer, 1998), telah itu telah dijalankan untuk memahami dan menjelaskan bagaimana jenama yang berjaya adalah yang akan dibina, diuruskan dan dimajukan oleh syarikat-syarikat dan pengurus jenama mereka dengan cara yang akan memberi syarikat kelebihan daya saing berbanding musuh-musuh mereka. Jenama strategi, taktik, dan lain-lain aktiviti pembinaan jenama untuk membina bukan sahaja satu jenama yang kuat tetapi sejenis kanan jenama itu perlu dibangunkan dan dimasukkan ke dalam tindakan jika ia adalah untuk menambah nilai kepada syarikat. Semua jenama pengurusan strategi, teknik dan konsep-olah bergantung kepada logik tertentu jenama, satu set prinsip dan andaian disangkal terletak di sebalik bagaimana syarikat sepatutnya dan bertujuan untuk membina, mengurus dan mengendalikan jenama mereka, yang semuanya terdiri daripada apa Holt ( 2002) sebagai merujuk kepada paradigma penjenamaan.

Belia sebagai kategori sosial dibina, secara umumnya merujuk kepada apa yang dianggap muda dan baru dan oleh itu sangat berkaitan dengan masa depan, iaitu budaya yang ditentukan dalam saling melompat-lompat dengan visual, muzik, dan simbol lisan dan tanda-tanda Forn s (1995), sering dianggap sebagai hasil pembangunan masyarakat Barat moden (Kjeldgaard & Askegaard, 2006).

Menyesuaikan diri dengan rakan sebaya, mematuhi norma-norma sosial tertentu pada masa yang sama sebagai salah satu meluahkan individu, adalah penting untuk orang dewasa muda di mana simbol-simbol pakaian seperti jenama boleh digunakan untuk melambangkan hubungan antara orang yang sebenar dan kumpulan sosial dia mahu bergabung dengan dan diterima, di mana menahan daripada simbol-simbol tertentu yang digunakan dan diiktiraf oleh majoriti sebenarnya boleh menjadi satu cara untuk menunjukkan keperibadian (Piacentini & Mailer, 2004). Muda itu juga membuat pilihan pengguna berdasarkan penghapusan apa yang tidak boleh diterima (Auty & Elliot, 1998), yang bermakna individu paradoks muda kemudian boleh mematuhi subkumpulan tertentu, oleh menjadi conformant bukan dari arus perdana.

Cara pengguna berinteraksi dengan media juga berubah kerana bilangan platform penyampaian digital berkembang dan meningkatkan penggunaannya. Baru? pengguna yang dicipta oleh platform ini cenderung untuk mencari terlibat, yang disasarkan, dan interaksi tepat pada masanya dan bukannya menyeluruh maklumat. Terkemuka pengilang mengenal pasti juara teknologi dalaman, menjajarkan Pengiklanan dengan gaya hidup pengguna dan mengenal pasti mekanisme baru untuk memanfaatkan platform ini untuk menjangkakan sentimen yang lebih baik pelanggan (kedua-duanya baik dan buruk), membina ekuiti jenama, dan mengembangkan perniagaan mereka.

Perubahan pepatah adalah satu-satunya yang berterusan? terutamanya benar dalam perniagaan hari ini. Globalisasi, kemajuan pesat dalam media dan teknologi, perubahan dalam tabiat perbelanjaan pengguna, perubahan dalam saluran pengedaran, dan lain-lain faktor kuasa landskap perniagaan hari ini s ke dalam keadaan evolusi yang berterusan.

Tiada perubahan ketara dalam beberapa tahun kebelakangan ini dan tidak lagi tidak fokus pengiklanan yang berjaya hanya atas manfaat produk, tetapi bekerja melalui nilai-nilai dan perubahan nilai mengikut Smila (2002). Menjelang tahun 1990-an syarikat multinasional lewat telah dilihat sebagai menyesuaikan pengiklanan mereka kepada India pasaran n. Sokongan kepada produk oleh selebriti, dan persatuan dengan nafsu negara seperti kriket telah strategi lain yang digunakan. Syarikat Korea L.G. menaja pasukan kriket India di Kriket Piala Dunia pada tahun 2003 sebagai contoh dan Adidas, yang sebelum ini telah dibuat iklan India mereka di London, mula membuat mereka di India pada tahun 1999, dengan agensi pengiklanan RKSwamy / BBDO dan menggunakan India kriket bintang Sachin Tendulkar (Chawla, 1999). L Oreal meningkat jualan secara mendadak dengan menggunakan Miss India yang menjadi Miss World, Diana Haydan, bersama-sama dengan model yang biasa (Fannin, 1999).

Sprite telah dilancarkan pada tahun 1999 dengan iklan yang gembar-gembur pengiklanan spoofed dan trend semasa dalam pengiklanan, mensasarkan belia ~ dalam proses mewujudkan identiti mereka (Chawla, 1999). Air botol Kinley pada tahun 2001 telah diiklankan menggambarkan kehidupan kampung dan keluarga tentera bertujuan membina hubungan emosi dengan pengguna (Kripalani, 2003). Yang kreatif melihat pengiklanan emosi sebagai kunci kepada pembangunan kesetiaan jenama. Kreatif mahu pelanggan berasa bon dengan jenama.

Jadi bagaimana seseorang menjalani mewujudkan baru menghubungkan India? Langkah pertama sudah tentu, adalah untuk menerima hakikat bahawa baru India wujud sebagai entiti yang berasingan, yang mempunyai sedikit persamaan dengan cara lama India pemikiran. Imej dewasa muda bergaya, riang, penuh semangat dan bijaksana. Ini adalah tempoh rayuan pengiklan menggunakan dalam strategi pengiklanan mereka

The Nilai Penjenamaan Papan Tanda

Dalam dunia perniagaan, penglihatan merupakan elemen penting dalam meningkatkan pengguna kesedaran dan faedah. Walau bagaimanapun, ini bukan semata-mata berkaitan dengan penempatan strategik produk di pasaran tetapi juga lokasi penubuhan dan daya tarikan papan tanda s juga. Konsep Penjenamaan papan tanda membawa kepada perhatian kepentingan memasang muka bangunan yang sangat menarik yang berkesan akan memaksa pelanggan yang berpotensi untuk memasuki pertubuhan tuan. Ini merupakan satu lagi bentuk pemasaran helah sengaja direka untuk meningkatkan produk atau perkhidmatan kehadiran di pasaran.

Penjenamaan papan tanda tidak hanya membenarkan orang ramai untuk mengetahui lokasi pejabat anda, tetapi yang lebih penting ia akan sifat memberi mereka petunjuk tentang jenis perniagaan anda. Ia adalah satu bentuk pengiklanan yang berharga yang perlu diberi perhatian lebih teliti dan perbincangan. Lagipun, ia adalah alat utama anda dalam menarik perhatian pengguna.

Untuk dapat mewujudkan penjenamaan papan tanda berkesan, pertimbangan utama akan menjadi tempat untuk meletakkan papan tanda. Satu papan tanda diletakkan teruk berpotensi kekalahan tujuan utamanya. Penempatan yang paling biasa papan tanda akan di bumbung, dinding bangunan, kajang atau boleh dibuat untuk berdiri sendiri di hadapan struktur komersial. Pastikan bahawa tidak akan ada mana-mana pokok atau bahan-bahan lain boleh menyekat pandangan papan tanda, walaupun untuk lulus pemandu. Papan tanda ini juga perlu dilihat bukan sahaja pada siang hari tetapi juga pada waktu malam juga, dapat memaksimakan keberkesanannya.

Satu lagi pertimbangan penting dalam meletakkan papan tanda merk berkesan untuk merawat ia sebagai alat komunikasi. Pertama sekali, papan tanda perlu cukup besar untuk dibaca walaupun dari jauh, memberi perhatian khusus kepada campuran yang sepatutnya warna. Pastikan bahawa walaupun pada jarak yang agak jauh dan walaupun mereka adalah mudah alih, orang akan dapat membacanya. Sebagai alat komunikasi yang penting, papan tanda anda akan dapat cekap menyampaikan mesej yang anda mahu sampaikan. Ia akan menjadi yang terbaik untuk memastikan semua pendek dan ringkas pada masa yang sama mewujudkan kesan yang diingini.

Terdapat beberapa perniagaan yang melakukan kesilapan yang sama mengabaikan kepentingan papan tanda dan membolehkan ia berkembang menjadi sebuah negara usang. Jangan membuat kesilapan yang sama. Ini adalah satu kesilapan besar pada pihak peniaga-peniaga yang ingin memancarkan imej yang berkeupayaan tinggi. Ia akan menjadi satu idea yang baik jika anda boleh menukar papan tanda anda dari semasa ke semasa untuk menjaga kepentingan pengguna dan pada masa yang sama mewujudkan gambaran bahawa syarikat anda adalah cekap dan sangat berkebolehan.

penjenamaan korporat ialah penggunaan nama Companys sebagai nama jenama produk atau perkhidmatan. Beberapa contoh termasuk Coca-Cola atau Pepsi. Amalan ini berkesan dalam membina pengiktirafan produk. Walau bagaimanapun, penjenamaan korporat adalah lebih daripada hanya pengiklanan dan pemasaran. Ia melibatkan proses-proses tetapi, pada masa yang sama, penjenamaan korporat menggabungkan strategi lain seperti pelabur dan perhubungan media. Penjenamaan korporat memerlukan penyertaan bukan hanya kumpulan pemasaran tetapi pengurusan atasan juga.

Source: http://my.hicow.com/papan-tanda/perniagaan/coca-cola-1928625.html

No comments:

Post a Comment