SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Pelan Tujuh Bahagian Bangunan Jenama

Bangunan Jenama bukan sekadar menetapkan nama menarik pada produk. Jenama adalah tentang hubungan ini ialah bagaimana pelanggan rasa tentang produk anda. Perasaan yang akan sama ada mereka cenderung untuk menggunakan produk anda atau lulus oleh kerana sesuatu yang lain. Apakah kawalan tidak pemasar negeri yang telah lebih minda dan hati pembeli? Pemasaran pihak berkuasa Daud pemborong telah mengenalpasti tujuh faktor dalam membina jenama yang berjaya.
Walaupun penjual tidak boleh membuat persepsi awam s produk mereka, penjual mesti pengaruh pendapat menggunakan cadangan strategik. Ini dipanggil penentududukan, dan untuk melakukannya dengan betul penjual perlu terlebih dahulu mengenalpasti kelebihan menggunakan produk atau perkhidmatan. Manfaat ini mesti selaras dengan keperluan Pelanggan s, mahu, dan keinginan.
Jika anda bernasib baik untuk menjadi yang pertama di pasaran untuk menawarkan sesuatu produk atau perkhidmatan yang anda mungkin mempunyai kelebihan pada mulanya. Jika produk anda berjaya anda boleh yakin pertandingan akan tiba tidak lama, namun ia tidak mustahil bagi jenama yang pertama berjaya mewujudkan satu kedudukan yang jelas dalam minda pelanggan sebelum pertandingan memasuki pasaran. Sama ada produk anda adalah yang pertama seumpamanya, cabaran pertama anda adalah untuk mewujudkan kredibiliti. Pengguna harus mengambil produk anda serius jika mereka untuk membangunkan kepercayaan dan kesetiaan kepada jenama anda.
Sudah tentu, sebelum pelanggan akan membeli produk, mereka mesti tahu mengenainya. Komunikasi memainkan peranan yang penting dalam membina jenama. Usaha awal akan memberi tumpuan kepada bangunan jenama kesedaran. Dengan meningkatnya kesedaran, personaliti jenama adalah penting untuk membangunkan. Mengukuhkan kedudukan akan menjadi cabaran yang berterusan.
Di sinilah faktor seterusnya jenama-bangunan mula bermain. Tiada jumlah hustling yang boleh memberi perlindungan untuk kualiti. Statistik, jenama yang berkualiti tinggi sentiasa unggul rakan-rakan mereka yang lebih rendah dalam arena pemasaran. Sebahagian daripada pembinaan jenama adalah untuk berkomunikasi pengguna manfaat menggunakan jenama anda dan konsisten menunaikan janji itu.
Jenama nilai perlu difahami dan diterima dalaman serta luaran. Ini bermakna bahawa bangunan jenama melibatkan sejumlah pemasaran dalaman dan latihan, supaya mana-mana kenalan muka-ke-muka pelanggan telah dengan produk yang konsisten dan positif.
Walaupun dengan sebaik-baik pemasaran, kesetiaan jenama mengambil masa untuk selamat. Oleh itu, perspektif jangka panjang diperlukan apabila melabur dalam jenama. Pada mulanya membina jenama akan perbelanjaan. Mana-mana usaha perniagaan adalah risiko. Jika ada masa datang apabila jenama yang telah menjadi letih atau pasaran telah masuk ke dalam penurunan, perniagaan mungkin perlu bekerja di penyusunan semula produk untuk mencerminkan perubahan dalam citarasa pengguna. Penyusunan semula adalah penting, dan tidak ada faktor terlalu mudah, dalam membina jenama.
Tujuh faktor: kedudukan, kredibiliti, komunikasi, kualiti, pemasaran dalaman, perspektif jangka panjang, dan penyusunan semula, adalah penting untuk membina nilai jenama. Pelan pemasaran yang betul akan menangani setiap faktor. Di samping itu, strategi pemasaran perlu dinilai dan dikemaskini secara berkala.
Source: http://my.hicow.com/jenama/kedudukan/pemasaran-157447.html

No comments:

Post a Comment