SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Perniagaan Prinsip Penjenamaan Perniagaan

Perniagaan kepada prinsip penJenamaan Perniagaan bermakna apa yang sepatutnya menjadi strategi perniagaan untuk usahawan perniagaan untuk membuat perkhidmatan dan produk daripada pelanggan mereka sebagai jenama. Tetap dari orang ramai adalah mudah apabila produk atau perkhidmatan yang benar-benar salah satu jenis. Apabila produk atau perkhidmatan adalah sama dengan yang ditawarkan oleh pertandingan, ia lebih daripada satu cabaran untuk kedudukan unik diri kita. Salah satu cara syarikat B2B boleh mengukuhkan jenama mereka adalah dengan bergerak dari "rumah jenama" ke dalam "rumah berjenama" satu. Sebuah rumah berjenama adalah apabila jenama menggunakan nama tunggal bagi semua produk dan perkhidmatan, seperti Kumpulan. Sebagai contoh jika kita pergi melalui Tata Jenama, maka ada pelbagai produk Tata seperti Tata motor, Tata telefon bimbit, keluli dan Tata Tata langit dan banyak lagi. Jadi jika Tata pelancaran produk baru pada masa akan datang maka orang menerima produk yang sangat mudah kerana jenamanya. Apabila sebuah rumah berjenama pelancaran produk baru atau sub-jenama, adalah lebih mudah diterima oleh pengguna disebabkan penggabungan dengan jenama asal. Yang sama bagi perkhidmatan, untuk Perniagaan contoh kepada portal perniagaan TradekeyIndia menyediakan pelbagai perkhidmatan kepada Pelanggan mereka seperti laman web mereka bentuk, banner iklan, pemasaran e-mel, jadi jika di masa depan TradekeyIndia menyediakan perkhidmatan yang baru kepada pelanggan maka pelanggan menerima perkhidmatan yang sangat mudah kerana nama dan perkhidmatan terbaik yang disediakan oleh TradeKeyIndia.
Penjenamaan amat penting dalam pemasaran. Jenama adalah satu produk, perkhidmatan awam yang dibezakan daripada produk dan perkhidmatan, yang lain supaya ia boleh disampaikan dengan mudah dan biasanya dipasarkan. Jenama biasanya dilindungi dari digunakan oleh orang lain rakyat dengan mendapatkan tanda dagangan daripada agensi yang diberi kuasa. Sebelum memohon cap dagangan atau cap perkhidmatan, kita perlu membuktikan bahawa orang lain tidak telah mendapat satu untuk nama Syarikat kami yang memiliki jenama pengguna yang besar. Apabila kita yakin bahawa tidak ada orang lain yang menggunakannya, kita boleh mula menggunakan nama jenama kami sebagai cap dagangan. Jenama sering diungkapkan dalam bentuk logo, perwakilan grafik jenama. Pelanggan sanggup membayar harga premium bagi produk berjenama berbanding satu generik.
Kebanyakan orang di dunia berfikir bahawa jenama adalah logo atau tanda dagangan dan pembungkusan sahaja. Sementara syarat-syarat ini adalah penting untuk jenama tetapi perkara yang paling penting adalah jenama kualiti. Janji jenama kepada pembeli adalah kualiti tertentu dilihat dan nilai.
Apabila kita hanya menerangkan jenama produk. Langkah pertama dalam proses penjenamaan adalah untuk benar-benar memahami jenama perniagaan 'dan bagaimana produk kami adalah berbeza daripada pesaing, berfikir bahawa potensi peluang apa yang membezakan perniagaan kami. Sebuah perniagaan keperluan untuk menyampaikan nilai-nilai jenama berkesan dalaman kepada pihak pengurusan dan kakitangan dan luaran kepada mereka pelanggan.
Faktor utama dalam membina jenama adalah komunikasi pemasaran. Berikut adalah kaedah tradisional komunikasi.
Off-line pengiklanan pengiklanan produk Online Pembungkusan produk daripada hubungan Pelanggan produk
Source: http://my.hicow.com/jenama/produk-perniagaan/pasaran-1049200.html

No comments:

Post a Comment