SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Jenama Perniagaan Mudah

Apakah penJenamaan? Penjenamaan dalam pendek ialah amalan menggunakan nama Perniagaan anda dan logo di pemasaran komunikasi membenarkan untuk pengguna untuk lebih mengenali anda untuk apa yang produk anda tawarkan di pasaran.
Penjenamaan tidak lebih daripada mewujudkan pengiktirafan Walau bagaimanapun, penjenamaan membina kepercayaan dan kesetiaan di kalangan pasaran pengguna membenarkan anda untuk menembusi pasaran masa depan dengan tawaran produk baru yang lebih berjaya. Kempen penjenamaan yang berjaya boleh mengharapkan hubungan pelanggan yang lebih bertahan dan jualan dalam tempoh yang lebih lama daripada syarikat-syarikat tidak melaksanakan strategi penjenamaan.
Syarikat-syarikat yang terbesar dan paling berjaya di dunia SEMUA telah menggunakan penjenamaan dalam komunikasi pemasaran mereka membina ekuiti jenama mereka kepada berbilion-bilion dolar. Air pasang, Coca-Cola, Pepsi, Nestle, Ford, Boeing, Kellogs, dan banyak lagi semua berjaya membina jenama mereka ke tahap di mana pengguna tahu mereka oleh jantung dan amanah produk mereka cukup untuk membeli mereka tanpa perbahasan ke keselamatan atau kualiti produk.
Penjenamaan adalah satu strategi jangka panjang untuk perniagaan mana-mana tetapi hendaklah strategized dan dilaksanakan dalam komunikasi pemasaran dari awal-awal lagi. Jika bata kecil anda dan perniagaan mortar di sebuah bandar kecil atau bandar anda masih perlu mengikut strategi penjenamaan sahaja yang sama seolah-olah anda francais nasional atau perbadanan. Tiada alasan untuk tidak menggunakan strategi penjenamaan untuk perniagaan anda dan kecil yang termasuk e-dagang laman web. Jika anda memiliki perniagaan, anda perlu jenama.
Bermula satu strategi penjenamaan tidak melibatkan bajet besar atau kempen pengiklanan jika anda rendah atas dana syarikat. Anda boleh memulakan kecil dalam pelbagai cara yang berbeza, beberapa cara anda mungkin sudah mula menggunakan.
1.) Mel suara Setiap perniagaan mempunyai mel suara untuk apabila terdapat tiada siapa yang ada untuk menjawab. Pastikan anda menggunakan nama syarikat anda dalam mel suara sebanyak dua kali. Sekali dalam pengenalan dan kedua pada akhirnya.
Contohnya seperti Hello, anda telah mencapai 1.) Syarikat Z. Kami minta maaf kerana kami tidak dapat menjawab panggilan anda pada masa ini, sila tinggalkan kami nama dan nombor dan kita akan kembali kepada anda secepat mungkin. Terima kasih kerana memanggil 2.) Syarikat Z. Mempunyai hari yang hebat. ?
Ini mengukuhkan nama syarikat pengiktirafan bangunan anda membantu pengguna keadaan dan pelanggan untuk mengingati nama anda daripada semua nama-nama lain di luar sana dan itu adalah apa yang anda mahu lakukan dalam SEMUA komunikasi.
2.) Komunikasi Mail Seksyen ini akan memohon kepada e-mel juga. Menggunakan nama syarikat anda dan logo di bahagian atas surat semua ketua termasuk e-mel. Mengukuhkan nama syarikat anda di kawasan tandatangan selepas mesej anda juga. Contoh:
Ikhlas,
Bob Smith
Syarikat Z, Inc
www.companyz.com
Malah mengukuhkan jenama anda adalah amat penting kepada kehidupan perniagaan anda dan sekali lagi anda melihat penggunaan nama syarikat yang digunakan dua kali. Sekali kepala surat dan sekali selepas tandatangan. Awal dan akhir.
3.) Nombor Telefon tempatan atau nasional, beberapa adat boleh membantu melakukan keajaiban ketika datang ke pusat-pusat panggilan jualan atau lokasi runcit. Sementara mencari tol nombor bebas kesombongan adat boleh terbukti menjadi agak mahal, anda masih boleh menggunakan nombor kesombongan tempatan bagi lokasi anda walaupun jika anda nasional perniagaan. Anda tidak akan sentiasa mempunyai nama perniagaan pendek tetapi dengan menggunakan perkataan industri bercampur dengan singkatan untuk syarikat anda, anda boleh membantu mengukuhkan imej jenama baru yang sama. Menjadi kreatif dan anda boleh mencari jalan mudah dan menyeronokkan untuk melaksanakan nama syarikat anda atau niche ke nombor telefon mudah dikenali.
4.) Pengiklanan Di tumpuan pengiklanan semua mengenai bagaimana untuk memasukkan nama syarikat anda dan logo. Iklan audio menggunakan nama anda sebanyak dua kali. Sekali permulaan dan sekali pada akhir minimum. Paparan dan televisyen iklan sentiasa pastikan anda nama syarikat atau logo sentiasa hadir dan kelihatan. Paparan iklan termasuk iklan banner dalam talian juga. Pengiklanan Kontekstual sentiasa menggunakan laman syarikat anda dalam seksyen URL yang terlihat untuk memudahkan paparan nama syarikat anda. Peluasan URL tidak perlu ada kerana ia akan mengganggu mata daripada nama halaman rumah.
Terdapat banyak cara lain untuk menambah strategi penjenamaan dalam komunikasi pemasaran anda, hanya ingat bahawa setiap menyebut nama syarikat anda adalah satu lagi cara untuk meningkatkan imej syarikat kepada pengguna membawa pengiktirafan bagi industri anda ke dalam menyamai jualan di masa depan. Apa sahaja yang melibatkan komunikasi syarikat anda kepada pengguna, peniaga, pekerja, akhbar, rakan-rakan, dan lain-lain hendaklah sentiasa berjenama. Anda akan mendapati bahawa strategi penjenamaan yang baik boleh menjalankan perniagaan anda jauh dan mengukuhkan syarikat anda untuk pasaran usaha dan masa depan.
TopSavings.Net
Source: http://my.hicow.com/jenama/perniagaan/coca-cola-1868060.html

1 comment:

  1. Maklumat yang bagus di sini, saya ingin berkongsi dengan anda semua pengalaman saya yang cuba mendapatkan pinjaman untuk mengembangkan Perniagaan Pakaian saya di sini di Malaysia. Sungguh sungguh berat pada perniagaan saya yang turun kerana penyakit masa kecil saya kemudian ketika saya sembuh saya memerlukan dana untuk menetapkannya lagi untuk saya bermula jadi saya berjumpa Encik Benjamin seorang pegawai perunding pinjaman di Le_Meridian Funding Service Dia bertanya saya dari projek perniagaan saya dan saya beritahu dia saya sudah memiliki Satu dan saya hanya perlu pinjaman 200,000.00 USD dia memberi saya borang untuk mengisi dan saya juga dia meminta saya ID Sah saya dalam beberapa hari Mereka melakukan pemindahan dan pinjaman saya telah diberikan . Saya benar-benar ingin menghargai usaha itu juga cuba mendapatkan ini kepada sesiapa yang mencari pinjaman perniagaan atau isu kewangan lain untuk Menghubungi Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian Pada E-mel: lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com Dia juga boleh didapati di WhatsApp Hubungi: +1 -9893943740.

    ReplyDelete