SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Apakah kedudukan Jenama?

Ditulis oleh:    Anthony Rivera
Perunding Pemasaran KUMPULAN X
info@www.thexgroup.net

Apakah Kedudukan Jenama?
Ini adalah satu persoalan yang mudah untuk menjawab, jika dilihat dari sudut pandangan akademik. Dalam beberapa kedudukan Pemasaran jenama buku ditakrifkan sebagai proses yang pengiklanan dan orang pemasaran cuba mewujudkan imej dan / atau identiti produk, perkhidmatan, syarikat atau jenama dalam fikiran pengguna. Buku-buku ini menyebut banyak segi seperti; strategi Perniagaan, penjenamaan, pelan pemasaran, perancangan strategik, dan lain-lain ..
Untuk menyempurnakan tugasan ini, mereka menyarankan menggunakan pelbagai kaedah yang biasanya termasuk; pengiklanan media massa, e-pemasaran, virus pemasaran, pemasaran langsung dan sebagainya Namun dalam kehidupan sebenar kedudukan jenama adalah prosedur yang memerlukan lebih daripada pengiklanan adil.
Jenama baru
Orang berfikir bahawa jenama baru mempunyai masa sukar meletakkan diri mereka sendiri, tetapi itu tidak semestinya benar. Hakikatnya ialah jika dilakukan dari awal, kedudukan jenama boleh lebih mudah untuk jenama baru daripada satu yang telah di pasaran untuk seketika.
Jenama perlu di luar sana untuk rakyat untuk melihat, Pengguna mesti tahu jenama sebelum mereka memerlukannya.
pengguna yang mengetahui jenama boleh mengesyorkan kepada orang lain, jika mereka tidak mereka tidak boleh.
Perlu ada wang yang dikhaskan untuk pemasaran dan pengiklanan.
Setiap jenama persaingan, walaupun ia adalah produk baru atau perkhidmatan. Jika tidak dipasarkan dengan betul, orang lain akan melakukannya dan mendapat manfaat daripada kekurangan anda pemasaran.
Tidak kira yang pertama, apa yang penting adalah yang paling dikenali.
Menggunakan pemasaran dan / atau agensi pengiklanan
Walaupun saya berat sebelah disebabkan oleh hakikat bahawa saya seorang Perunding Pemasaran, saya perlu beritahu seperti itu. Nombor satu sebab mengapa usaha perniagaan baru gagal adalah kerana mereka sayap itu. Miskin atau perancangan tiada sebab mengapa mereka tidak berjaya. Tiada pelan pemasaran di sisi, mereka jatuh cinta dengan produk atau perkhidmatan mereka dan berfikir bahawa perkataan akan mendapat sekitar dan pelanggan hanya akan datang berjalan.
Sebuah agensi pemasaran atau pengiklanan mempunyai pengalaman untuk menyediakan penyelesaian perniagaan pemasaran baru usaha untuk meletakkan jenama mereka. Sebelum anda mencari ruang pejabat atau di mana untuk membuka perniagaan baru anda, bercakap dengan perunding pemasaran, profesional ini akan membimbing anda melalui langkah-langkah dan membantu anda reka bentuk strategi yang betul untuk diikuti, cara sebelum anda membuka kedai. Ini akan menjamin kejayaan anda dan membantu anda menjimatkan wang dalam jangka masa panjang.
Pemasaran Penyelesaian
Jenama bangunan walaupun jenama terkenal ia perlu bekerja seolah-olah ia tidak.
Jenama identiti semua orang telah mengenali jenama walaupun mereka tidak dalam sasaran pasaran jenama.
Kedudukan jenama "jika anda membinanya mereka akan datang", adalah lebih mudah dan murah untuk meletakkan jenama apabila ia datang ke dalam pasaran.
Kedudukan Jenama dicapai apabila jenama itu di dalam fikiran pengguna yang sebelum mereka memerlukannya dan dapat mengesyorkan kepada orang lain. Ia adalah satu proses yang mesti termasuk pemasaran strategik, pemasaran yang berfikiran baik kempen dengan idea pemasaran yang baik sebelum perniagaan adalah lebih baik bermula dan jenama pengurusan, termasuk perhubungan awam yang hebat dan perkhidmatan pelanggan sekali perniagaan adalah dan berjalan. Jenama
kedudukan adalah gabungan semua tindakan yang perlu untuk mendapatkan produk, perkhidmatan atau jenama, di dalam minda pengguna sebelum mereka memerlukannya.
Sumber:   http://www.thexgroup.net

No comments:

Post a Comment