SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Lapisan Jenama anda

Lapisan Jenama anda
PenJenamaan adalah satu topik hangat dalam pemasaran hari ini, tetapi ia ditakrifkan dalam cara yang berbeza dan dilihat dari sudut yang berbeza. Terdapat banyak komponen yang membentuk satu jenama, dan kami menyeru setiap komponen Lapisan Jenama.
Berikut adalah definisi kami beberapa Lapisan Jenama yang paling penting:
Jenama Yayasan
Asas dari mana semua elemen jenama akan diwujudkan dan diukur ketepatannya. Lapisan ini terdiri daripada elemen-elemen berikut:
- Wawasan Jenama adalah pelan syarikat anda untuk dirinya sendiri-bagaimana syarikat anda mahu muncul kepada dunia, dan bagaimana syarikat anda mahu berkembang dan perubahan dalam tahun-tahun akan datang.
- Misi Jenama adalah apa yang syarikat anda mahu mencipta di dunia, melalui produk atau perkhidmatannya.
- Nilai-nilai Jenama adalah idea-idea yang jenama syarikat anda bermaksud dan anda percaya dan juga apa yang kamu tidak mahu dan tidak akan lakukan. Nilai-nilai ini membantu bakal pelanggan anda untuk memutuskan sama ada anda boleh membantu mereka, dan mereka juga membantu anda membuat keputusan yang akan membantu anda dan apa yang anda tidak boleh menawarkan atau menyampaikan. Nilai Jenama sebahagian besarnya sebagai langkah dalaman terhadap mana anda boleh Proses kerja masuk, tetapi mereka juga akan dimaklumkan melalui semua bahan-bahan pemasaran anda.
Jenama Asas
Komponen ini jenama anda bentuk "wajah" Perniagaan anda kepada orang ramai. Asas Jenama bentuk dan mengarahkan pandangan pelanggan anda 'perniagaan anda. Memberitahu pelanggan anda bagaimana anda mahu dilihat adalah sekeping penting Strategi Jenama bagi mana-mana Perniagaan kecil, dan cara yang paling mudah bagi anda untuk melakukan ini sebagai pemilik perniagaan kecil adalah melalui anda:
- Pengenalan Jenama, suite elemen visual yang digunakan secara konsisten di dalam pemasaran anda, termasuk:
Jenama Nama-nama syarikat dan produk atau perkhidmatan talian -
- Logo
- Perbendaharaan Kata Visual
- Cagaran sistem / alat tulis set (kad perniagaan, kepala surat, sampul surat, dan sebagainya)
Pemasaran bahan (risalah, poskad, risalah, dan sebagainya) -
- Laman Web
- Kandungan Jenama, cara anda menulis dan bercakap mengenai jenama anda, termasuk anda:
- Pemasaran Salinan
- Tagline
- 30 saat Pitch atau Ucapan Lif
- Jenama Pemasaran yang mengintegrasikan kedua-dua visual dan teks tentang jenama anda, dan yang mendapat mesej anda keluar kepada penonton anda. Ini adalah terdiri daripada anda:
- Pengiklanan
- Perdagangan menunjukkan
- Perhubungan Awam
- Semua yang lain jangkauan / pemasaran program
Jenama Tawaran, produk atau perkhidmatan yang anda hadir, bersama-sama dengan kualiti, jaminan, dan nilai yang anda masukkan dengan produk dan perkhidmatan anda -.
- Pengalaman Jenama, proses bekerja dengan anda seperti yang dilihat dari perspektif pelanggan. Tetapi untuk mewujudkan satu pengalaman yang positif, anda perlu mempunyai asas yang kukuh sistem, prosedur dan proses yang dibina dalam untuk anda perniagaan ini adalah peringkat asas profesionalisme itulah yang diharapkan daripada setiap perniagaan. Perkara yang faktor di sini termasuk:
- Kembali panggilan
- Availability
- Pemulihan masa
- Profesional interaksi dan komunikasi
- Proses
Asas ini Jenama juga boleh membantu untuk membentuk Personaliti Jenama anda, yang persona bahawa projek-projek perniagaan anda ke seluruh dunia. Ini adalah ditakrifkan melalui cara yang jenama anda meluahkan sendiri-ciri-ciri yang memberikan perniagaan anda kehidupan yang tersendiri, di luar keperibadian anda sendiri.
Perbandingan Pesaing
Komponen ini jenama anda bercakap tentang berhubung dengan persaingan perniagaan anda:
- Kedudukan Jenama secara asasnya bagaimana jenama anda membandingkan dengan Pertandingan. Mungkin terdapat banyak perniagaan yang menyediakan perkhidmatan-perkhidmatan atau produk yang anda berikan: Kedudukan Jenama menentukan di mana perniagaan anda jatuh dalam kontinum perniagaan dalam bidang anda.
- Pembezaan Jenama adalah satu lagi, lebih khusus kedudukan Jenama anda. Differentiators anda adalah perkara-perkara yang menjadikan perniagaan anda menonjol dari pertandingan-itu anda perkara-perkara yang anda lakukan atau tawaran yang tidak seperti apa-apa yang pesaing anda menawarkan.
Anda boleh mengawal faktor-faktor Perbandingan Pesaing melalui penyelidikan pasaran berhati-hati, memantau pasaran, dan definisi anda kedua-dua kedudukan Jenama anda dan Pembezaan Jenama.
Langkah Dalaman
Komponen ini jenama anda adalah ditakrifkan sebahagian besarnya melalui tindakan perniagaan anda:
- Alam Sekitar Jenama adalah suasana di dalam syarikat dan anda.
- Jaminan Jenama adalah jaminan asas atau faedah yang anda tawarkan sebagai sebahagian daripada semua perkhidmatan anda. Janji-janji boleh dapat memberikan perkhidmatan yang berkualiti,, kehebatan, kemampuan, atau kelajuan penghantaran; tanpa mengira, setiap perniagaan membentangkan Jaminan Jenama kepada orang ramai, menjanjikan apa pengalaman menjalankan perniagaan dengan mereka akan menjadi seperti apa manfaat atau akan pengguna / pelanggan dapat daripada berurus niaga dengan syarikat itu. Walaupun Jaminan Jenama anda sering mulanya dibentuk oleh janji-janji yang dibuat dalam komunikasi luaran anda, ia mesti dijadikan kenyataan sepenuhnya melalui pelaksanaan dalaman perkhidmatan anda.
- Nilai-nilai Jenama, yang merupakan bahagian penting Yayasan Jenama anda, juga membantu dalam membuat keputusan
Langkah Luar
Komponen ini jenama anda adalah ditentukan oleh persepsi awam:
- Jenama Kesedaran adalah tahap kesedaran orang ramai terhadap jenama-orang yang anda tahu siapa anda dan apa yang kamu lakukan. Ini dipengaruhi oleh kekuatan dan pengedaran berkesan Asas Jenama anda, dan juga oleh perkataan-mulut.
- Jurang Jenama perbezaan di antara kedudukan Jenama anda dan Pembezaan dan bagaimana pengguna dan pelanggan-pelanggan anda benar-benar melihat perkara ini.
Jadi, apa yang Jenama?
Jenama anda adalah benar-benar gabungan kesemua Lapisan Jenama di atas. Jenama adalah kedua-dua persembahan anda dan persepsi orang ramai terhadap perniagaan anda. Ia adalah cara yang orang fikir tentang perniagaan anda, dan ia dibentuk melalui semua lapisan yang dinyatakan di atas.
Sebaik sahaja anda telah ditubuhkan jenama anda dan mula meletakkan Asas Jenama anda sebelum mata orang ramai, terdapat beberapa isu penjenamaan lain yang anda perlu mengambil kira:
- Penjajaran Jenama adalah cabaran terbesar dalam membina jenama datang daripada mewujudkan jajaran di seluruh semua lapisan Jenama dihuraikan di atas, dan dalam mewujudkan jajaran yang sama antara penonton dan anda mesej anda: memastikan mesej yang anda membentangkan adalah sama mesej bahawa pelanggan dan kenalan anda sedang berjalan pulang.
- Pengurusan Jenama adalah proses menguruskan semua lapisan Jenama dan mencapai atau mengekalkan Penjajaran Jenama. Ia adalah satu proses yang berterusan; anda perlu menyemak atas Lapisan Jenama anda dan Penjajaran Jenama dari semasa ke semasa.
Apabila semua lapisan Jenama anda sedang bekerja bersama-sama, anda akan mempunyai Jenama yang kukuh yang akan membantu perniagaan anda berkembang dan berjaya.
Source: http://my.hicow.com/jenama/kedudukan/perhubungan-awam-863570.html

No comments:

Post a Comment