SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Mewujudkan Kesedaran Jenama


Matlamat utama semua Perniagaan adalah untuk meningkatkan jualan dan pendapatan. Secara ideal, kita mahu menarik baru pelanggan untuk produk kami dan menggalakkan pembelian berulang. Kesedaran Jenama merujuk kepada bagaimana pelanggan sedar dan pelanggan yang berpotensi adalah perniagaan dan produk kami.

Bagi sesetengah orang, penJenamaan mungkin tidak berasa seperti aspek ketara menjalankan perniagaan kerana ia tidak boleh diukur secara langsung dalam bentuk wang. Tetapi, penjenamaan adalah sebab orang boleh membayar tiga kali untuk sesuatu produk di salah sebuah kedai dengan yang lain.
Walau bagaimanapun, dengan sumber yang terhad, mewujudkan jenama identiti boleh mencabar. Tetapi di sini adalah beberapa idea mengenai kesedaran jenama bangunan yang akan memberi manfaat kepada syarikat jika bersepadu dengan teknologi penyelidikan yang lain pasaran.
Mereka ialah:
Mengenal pasti dan memahami pelanggan sasaran anda
Buat nama syarikat, logo dan slogan
Tambah nilai melalui perkhidmatan pembungkusan, lokasi,, acara-acara khas, dan lain-lain
Adakah melabur di Pengiklanan
Mempunyai jualan selepas susulan dan pengurusan hubungan pelanggan
Jadi mari kita lihat bagaimana untuk memulakan mewujudkan kesedaran jenama.
1. Adalah penting bahawa mesej apa jenama menawarkan kepada pengguna harus konsisten. Big Bazar, sebagai contoh, menawarkan segar, berkualiti tinggi untuk membeli makanan dan mengiklankan kelebihan yang barangan mereka boleh berikan. Oleh itu, tanggapan kami berharap untuk membuat di Pengguna dan pengguna yang berpotensi harus konsisten di seluruh medium situasi, pelbagai, dan cuba promosi.
2. Imej kita sekarang harus konsisten bagi meningkatkan kesedaran jenama. Ia adalah penting bahawa kita konsisten dalam penggunaan imej supaya kita memaksimumkan pengiktirafan dan positif jejak. Sebagai contoh, imej tersebut perlu konsisten, pada produk kita menghasilkan, pada pengguna resit menerima selepas pembelian, pada beg pelanggan menjalankan kedai, dan dalam banyak bahan maklumat diedarkan.
3. Slogan-slogan dan taglines
kita gunakan perlu konsisten di seluruh media dan bahan. Sekali lagi, konsistensi adalah penting dalam menyampaikan mesej yang menggalakkan kesedaran jenama dengan cara yang teratur, dikenali. Besar slogan Bazaar, Adakah se sasta aur accha nahi kahin! ? (
Terjemahan: Tiada tawaran lain seperti produk murah dan terbaik
), Adakah konsisten di seluruh bahan-bahan promosi yang, laman web, dan logo. Ia mempersembahkan pengguna dengan imej yang pada masa akan datang pengguna boleh terus bersekutu dengan produk kami. Mewujudkan kesedaran jenama, melalui kerjasama, imej yang maju secara keseluruhan, adalah penting untuk membangunkan satu jenama yang berjaya mencapai faedah yang maksimum.
Perkara seterusnya akan bagaimana untuk mengekalkan Jenama Kesedaran. Adalah penting untuk terus bekerja pada isu-isu dan aktiviti-aktiviti yang dikenal pasti di atas. Kita perlu memberi perhatian kepada bagaimana pelanggan bertindak balas terhadap produk, pembungkusan, paparan, dan mesej. Sentiasa kita perlu mencari jalan untuk memperbaiki imej yang kita cuba sampaikan. Minta pelanggan anda untuk cadangan. Kerja untuk mengekalkan kehadiran yang konsisten dalam pasaran.
Setelah mengenal pasti kepentingan mewujudkan kesedaran jenama dan cara-cara untuk mencapainya, ia pasti membayar baik bagi organisasi yang mempunyai program-program kesedaran jenama.
Jethendra. B. K
Runcit Perunding

CustoLogix dengan pengalaman yang luas dalam perundingan strategi membantu peRuncit untuk meningkatkan keuntungan runcit melalui Analytics. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kesedaran jenama sila layari CustoLogix di www.custologix.com / perkhidmatan
Source: http://my.hicow.com/kesedaran-jenama/jenama/pengiklanan-2159008.html

No comments:

Post a Comment