SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Kesetiaan Jenama Boleh Meningkatkan Jualan

Minda manusia adalah suatu perkara yang menghairankan. Ia menggabungkan sedar dan tidak sedarkan diri itu, rasional dan tidak rasional. Rakyat bertindak sebagai minda meminta mereka lakukan. Jika seseorang boleh mempengaruhi minda manusia dia / dia boleh mendapat hasil yang dikehendaki. Ini amat benar dalam kes penJenamaan syarikat anda.

Sama ada anda mempunyai perniagaan kecil atau Perniagaan yang besar, pelanggan telah membangunkan idea-idea tertentu mengenai produk Syarikat anda, atau perkhidmatan dan ini dipanggil jenama secara ringkas. Cara terbaik untuk meningkatkan perniagaan anda menyebarkan kesedaran mengenai jenama anda di kalangan pengguna.
Nampaknya banyak syarikat telah kehilangan melihat kepentingan mewujudkan jenama kesetiaan dan ia adalah sebahagian besarnya mencerminkan kualiti produk miskin dan mereka tidak mencukupi perkhidmatan pelanggan. Jadi, pertama anda perlu meningkatkan kualiti produk anda serta menawarkan khidmat Pelanggan yang memuaskan.
Satu lagi faktor penting yang menyumbang banyak dalam membangunkan jenama kesetiaan adalah pengiklanan dan pemasaran. Pada masa sekarang di mana sahaja kita melihat iklan TV, banner, hoardings, majalah, papan iklan menarik perhatian kita dan kita dapati beberapa atau jenama lain adalah mengingatkan kita tentang keperluan kita dan berjanji untuk menyediakan kami dengan lebih daripada jangkaan kita.
Apabila seorang pelanggan datang untuk membeli produk beberapa faktor acuan keputusan / beliau membeli produk jenama tertentu. Faktor-faktor penentu termasuk pengalaman kualiti, harga, perkataan-of-mulut, perkhidmatan pelanggan, jenama konotasi dan sebagainya. kesetiaan jenama berlaku hanya apabila pelanggan berpuas hati.
Kesetiaan Jenama boleh dibahagikan kepada dua kategori umum: jenama kesetiaan tingkah laku dan sikap kesetiaan jenama.
Jenama Kesetiaan tingkah laku
Kesetiaan jenama tingkah laku sebahagian besarnya ditentukan oleh pembelian ulangan. Jika pelanggan membeli produk anda ke atas dan sekali lagi ini bermakna pelanggan setia terhadap jenama anda. Tetapi pada masa-masa ia mungkin tidak benar dan pelanggan mungkin terpaksa membeli produk anda kerana keadaan yang sempit. Walau bagaimanapun tingkah laku pelanggan sentiasa menunjukkan beliau / persepsi tentang jenama. Bergantung kepada persepsi pelanggan sebuah syarikat yang membangunkan strategi penjenamaan.
Jenama Kesetiaan sikap
Kesetiaan jenama sikap sepatutnya menjadi matlamat utama mana-mana syarikat. Ia menentukan sikap yang menggalakkan pelanggan terhadap jenama. Ia bukan sahaja ditunjukkan oleh pembelian berulang tetapi lebih daripada itu. Jika pelanggan benar-benar komited untuk jenama dia / dia akan sibuk dengan perubahan harga. Mereka akan bersedia untuk membayar tinggi untuk sesuatu produk apabila mereka tahu bahawa syarikat itu menawarkan nilai untuk wang. Bukan itu sahaja dia / dia juga akan mengesyorkan jenama anda kepada orang lain apabila mereka menyedari bahawa jenama anda sebenarnya menyimpan janji ia membuat.
Apabila pelanggan komited untuk jenama anda, mereka akan melihat bukan sahaja untuk kepentingan mereka sendiri tetapi juga kepentingan jenama. Jadi bersikap jujur ​​kepada pelanggan anda dan jangan bodoh mereka. Anda boleh mendapat manfaat dengan berbuat demikian (seperti menjual produk yang tidak baik pada harga yang tinggi) untuk sekali tetapi anda akan kehilangan pelanggan yang selama-lamanya.
Kesetiaan Jenama adalah aset untuk syarikat.
Source: http://my.hicow.com/kesetiaan-jenama/perkhidmatan-pelanggan/jenama-2498989.html

No comments:

Post a Comment