SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Bagaimana Pemasaran Usahasama Meningkatkan Keyakinan Pengguna


Sumber:   HICOW.com
Online perniagaan melimpah ruah hari ini, membenarkan pemilik Perniagaan untuk menarik pasaran global tidak kira betapa besar atau kecil mereka syarikat mungkin. Walau bagaimanapun, dalam talian pemasaran menyediakan set sendiri unik cabaran, terutamanya dalam bidang keyakinan pengguna.
Walaupun kedai bata dan mortar boleh mewujudkan persekitaran yang menarik pelanggan dengan mudah, ia tidak begitu mudah untuk menyediakan jenis yang sama persekitaran di kedai maya. Salah satu cara untuk membina keyakinan Pengguna adalah melalui pemasaran usaha sama, di mana anda boleh mengambil kesempatan ke atas Reputasi dan populariti perniagaan yang lebih kukuh seperti yang anda sedang membina sendiri.
Mengapa Pengguna Luangkan Untuk memahami bagaimana pemasaran JV memainkan ke dalam keyakinan pengguna, adalah penting untuk menjelaskan mengapa pengguna membelanjakan dolar hasil titik peluh mereka di tempat pertama. Psikologi memainkan peranan penting dalam mendapatkan pelanggan untuk membuka dompet mereka. Banyak kajian telah mendapati bahawa orang yang bersedia untuk membeli produk yang diiklankan dengan berkesan, sama ada mereka "perlu" produk atau tidak.
Kunci untuk membina perniagaan anda adalah untuk mencari orang-orang iklan berkesan yang akan memberi inspirasi kepada pengguna dengan cara ini. Pemasaran usaha sama termasuk dalam kategori ini dengan sempurna kerana pelanggan yang suka produk satu syarikat yang juga lebih cenderung untuk mahu produk yang ditawarkan oleh perniagaan yang berkaitan dengan syarikat itu.
Apa nama?
Banyak, ketika datang ke penjenamaan korporat! penjenamaan korporat ialah proses membantu pelanggan mengenal pasti produk anda dan syarikat selain daripada pertandingan. Penjenamaan menghantar kuat, mesej yang konsisten kepada pelanggan anda setiap kali mereka melihat nama syarikat atau logo. Ia membina kesetiaan pelanggan dan hasilnya - keuntungan.
Walau bagaimanapun, apabila anda sebuah perniagaan baru, ia boleh keras untuk mewujudkan penjenamaan anda dengan orang ramai. Satu cara untuk mendapatkan pelanggan untuk mengenali anda dengan cepat adalah untuk rakan perniagaan anda dengan syarikat lain yang telah ditubuhkan dengan asas pelanggan yang anda cuba untuk menarik. Walaupun pelanggan boleh melihat anda dalam bayang-bayang syarikat yang lebih besar pada mulanya, anda akhirnya boleh membina penjenamaan anda sendiri supaya pelanggan korporat mula mengenali nama anda selain dari rakan JV anda.
Reputation Reputasi pasti membina keyakinan pengguna, tetapi ia adalah sukar untuk mewujudkan reputasi yang positif apabila anda seorang newbie berbanding dengan industri anda. Dengan menunggang di atas ekor kot syarikat yang ditubuhkan, anda boleh membuat reputasi untuk perniagaan anda lebih cepat. Apabila pelanggan bersekutu anda dengan perniagaan mereka sudah amanah, mereka akan lebih cenderung untuk mempercayai anda juga. Jika anda memberikan kualiti yang konsisten dalam produk dan perkhidmatan, ia tidak akan lama sebelum reputasi yang akan memindahkan dari rakan JV anda kepada anda.
Pemasaran usaha sama adalah lebih daripada perniagaan, ia adalah lebih kurang memahami keperluan dan motivasi pelanggan anda. Apabila anda bekerjasama dengan syarikat lain dalam industri anda, anda boleh mempercepatkan proses membina reputasi dan keyakinan pengguna. Walaupun pelanggan berpotensi pada mulanya mungkin mengaitkan anda dengan rakan JV anda, mereka akhirnya akan melihat anda sebagai entiti berasingan yang berjaya memenuhi keperluan mereka. Proses ini dipercepatkan melalui pendekatan JV, jadi anda lihat peningkatan dalam keuntungan dan asas pelanggan dengan lebih pantas dan berkesan.

1 comment:

  1. hye sir,,, i shafiqah from m3at2203k,, i already follow you... heeeee

    ReplyDelete