SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Sosial Pemasaran Media - Mengapa Anda Perlu ujudkan Jenama anda di web 2.0

Mengapa Jenama di media sosial?
Anda mungkin telah ditanya soalan ini sebelum ini.
Atau mungkin dua kali.
Saya tahu saya beberapa tahun lalu-sehingga "cahaya pergi" dan saya dapati beberapa perkara yang terbukti bernilai berjuta-juta di perniagaan.
Tetapi apakah ADALAH jenama ing dalam media sosial dan bagaimana anda menyertai di dalamnya?
penjenamaan adalah pemasaran teknik, strategi, kaedah, atau tindakan yang mempunyai potensi besar untuk meningkatkan perniagaan media dalam talian dan sosial anda ke atas. Ia melibatkan membantu anda pelanggan setiap kali mereka memikirkan anda untuk membentuk dikenali-persatuan mental, emosi, atau lain-dengan anda.
Apa yang boleh anda lakukan untuk menjayakannya?
Link perniagaan anda dengan logo reka bentuk yang kuat dan unik,, slogan, dan / atau warna dan mematuhi keputusan positif dan pengimejan yang mula mengambil tempat di dalam orang minda.
Ia adalah penting bahawa anda mengambil usaha brnading ke tahap yang baru dan memahami bahawa terdapat 3 perkara yang orang cari dalam penjenamaan:
1) Apakah mereka perasaan.
Penjenamaan adalah tentang emosi dan Perasaan ketika datang ke ia. Sama ada ia merasakan KANAN, atau tidak. Dan jika tidak, maka jenama anda akan pupus sebelum terlalu panjang.
2) Apakah orang kejelasan pada skrin video dalam fikiran mereka.
Apa gambar tidak prospek LIHAT dalam fikiran mereka apabila mereka berfikir jenama anda? Apa emosi yang tidak mendapatkan? Adakah gambar yang anda mahu mereka lihat?
3) Apakah mereka menjangkakan.
Apakah prospek menjangkakan akan berlaku atau pengalaman dengan jenama anda? Ini adalah penting kerana jenama anda mestilah konsisten serta boleh dipercayai.
Jenama mewujudkan rasa pengiktirafan, peringatan, dan kebiasaan.
Jika Pelanggan telah melihat logo anda atau meme, lambang, atau nama syarikat, mereka lebih cenderung untuk terus konsisten memilih produk atau perkhidmatan anda. Selain itu, mereka lebih cenderung untuk merujuk dan mencadangkan kepada orang lain. Rujukan dari mulut ke mulut boleh menjadi bentuk yang sangat kuat pengiklanan dan ia boleh membina jenama anda dan mempercepatkan ia.
Jenama membantu pelanggan mungkin ingat perniagaan anda serta emosi sekitarnya. (Nike). Orang boleh tahu sedikit tentang kehidupan dan falsafah perniagaan anda atau reputasi. Walau bagaimanapun, jika mereka boleh mengenali jenama anda, kemungkinan besar bahawa mereka akan menjalankan perniagaan dengan anda.
Penjenamaan mewujudkan ingatan dalam fikiran orang ramai. kita panggil ia "Memori magnet." Jenama anda perlu menarik orang ke arah anda dan mesej anda dan produk setiap kali mereka memikirkan ia.
Apabila orang ramai mengingati jenama anda dan familiarizes diri dan lain-lain dengan itu, mereka akan kembali. Pelanggan lebih cenderung untuk kekal menumpukan kepada perniagaan anda dan tepat untuk membeli produk seterusnya atau perkhidmatan dari anda berdasarkan jenama produk awal yang mereka telah berjaya.
Ini dipanggil bangunan sebuah buku perniagaan anda boleh harapkan.
Orang sanggup membayar lebih bagi produk atau perkhidmatan yang mereka sangat mengambil kira. Ini bermakna pelanggan mungkin pas sehingga lebih murah harga dengan pesaing jika jenama anda telah membuat kesan yang positif kepada mereka. Jika pelanggan percaya pada produk anda, mereka akan membayar untuk itu.
Itulah sebabnya anda perlu jenama sendiri sebagai "Penyedia Perdana" dalam bidang dan pasaran anda, jadi anda boleh mengenakan bayaran apa jenama anda adalah benar-benar bernilai.
Apabila anda telah dibezakan dan menetapkan diri anda dan perniagaan anda selain melalui penjenamaan, pemasaran mempunyai keupayaan untuk menjadi begitu mendalam, tidak banyak perkara lain yang perlu. Membangunkan jenama anda mengambil masa dan usaha, tetapi selepas ia telah ditegakkan, dan selepas pelanggan berpeluang untuk mengenal pasti dengan itu, jualan anda boleh meningkatkan secara semulajadi. Anda tidak perlu membelanjakan wang sebanyak strategi pemasaran masa perancangan untuk menarik orang ramai dalam strategi pemasaran sosial media.
Source: http://my.hicow.com/media-sosial/perniagaan/jenama-1162305.html

No comments:

Post a Comment