SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Apa Pulangan anda pada pelaburan daripada Penjenamaan deria?

Pengiklanan dan pemasaran masyarakat telah dituntut perhatian pendengaran kami di radio, mereka telah mengarahkan perhatian visual kami untuk rak kedai, papan iklan dan televisyen. Dalam Amerika Syarikat, seorang kanak-kanak purata terdedah kepada lebih daripada 30,000 iklan televisyen setahun; orang dewasa purata kira-kira 86.500. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, pengiklan dan komuniti pemasaran telah menggunakan penJenamaan Deria untuk membedil pancaindera kita yang lain rasa bau, dan sentuh, memancing kami ke lebih 1,000 cuba Jenama baru setiap tahun.
Penyelidik memahami bahawa otak manusia jarang proses input deria secara berasingan. Pengiklan dan pemasar memahami bahawa pengguna yang paling mudah menerima sesuatu produk apabila produk yang rayuan kepada dan melibatkan pelbagai deria pengguna.
Kami menyimpan nilai-nilai kita, perasaan dan emosi dalam bank ingatan,? kata Martin Lindstrom, pengarang Sense Jenama: Membina Kuasa Jenama melalui Touch, Rasa, Bau, Penglihatan, dan Bunyi. Manusia yang mempunyai sekurang-kurangnya lima trek imej, Bunyi, bau, rasa dan sentuh yang mengandungi lebih banyak data daripada satu boleh bayangkan kerana mereka mempunyai kaitan secara langsung dengan emosi kita. Mereka cepat boleh ke hadapan atau mundur di akan. ?
Pancaindera kita membantu kita memahami dunia di sekeliling kita. Deria mencetuskan kenangan dan kenangan kami mempengaruhi emosi kita. deria bau kuat membangkitkan emosi dan perasaan yang paling berkait rapat dengan ingatan kerana ia keras berwayar kepada otak kita. Tujuh puluh peratus lima daripada emosi kita dijana oleh apa yang kita bau. Emosi mempengaruhi tingkah laku gelagat pengguna dalam pasaran global.
Penjenamaan deria termasuk suasana standard apa yang pelanggan lihat (contohnya, saiz, susun atur, warna lampu, pakaian seragam kakitangan), apa yang pelanggan mendengar (contohnya, jenis muzik atau bunyi, kelantangan), aroma bau dan pelanggan di mana (contohnya, dalam udara, di atas kertas tisu, beg atau resit), apa yang pelanggan rasa dan apa yang pelanggan sentuh. Penjenamaan deria membuat kesannya setiap pelanggan terlibat dengan masa atau bertindak balas terhadap produk atau perkhidmatan syarikat s. Dengan menggunakan bau, bunyi dan bahan tekstur dalam pengalaman pelanggan mendalam, pemasar membina hubungan kukuh dengan pelanggan mereka dan keutamaan memandu untuk jenama mereka. Penjenamaan deria pemacu kepuasan pelanggan, tetapi beberapa organisasi sebenarnya menjalankan penyelidikan pasaran atau pelanggan kajian untuk menentukan sejauh mana sebab dan akibat.
Apa rayuan kepada pelanggan tidak boleh merayu kepada yang lain. Seorang individu mungkin bertindak balas negatif kepada bau dengan sendiri, tetapi bertindak balas dengan baik kepada bau yang sama apabila ia digunakan secara kombinasi dengan tekstur bunyi tertentu, atau rasa. Kaji selidik pelanggan mahir mengusik keluar nuansa halus dalam persepsi dan tafsiran berikutnya melalui tingkah laku pengguna. Antara kelima-lima deria ini dirangsang? Mesej yang bergema dengan pelanggan? Apakah tingkah laku pelanggan seterusnya?
Pelanggan di Sambutan Kesihatan, kemudahan penjagaan kesihatan Hospital Florida s, telah membatalkan s MRI di nombor rekod, mengakibatkan kehilangan hasil yang ketara. Menggunakan strategi penjenamaan deria, Kesihatan Sambutan dinamakan semula jabatan MRI mereka ~ Seaside Pengimejan, dicat pantai mural di dinding dan menambah kerusi lounge lipatan. Mereka mengubah mesin MRI ke istana pasir. Udara Bau disediakan Pantai Kelapa dan aroma Lautan. Pengurangan 50% dalam menghasilkan pembatalan.
Samsung, elektronik pengguna gergasi, pam a berbau seperti bau tembikai tembikai susu dari siling ruang runcit menyebabkan seorang pengunjung untuk melihat, saya suka bau teknologi. Ia berbau merangsang. ?
Kellogg s dibelanjakan tahun mengkaji hubungan antara kegaringan dan rasa, sebelum paten itu masalah bijirin mereka. Pengguna menikmati setiap Snap, YouTube dan Pop?, Bahagian jenama berdasarkan rangsangan pendengaran, rasa dan tekstur Kellogg s.
Jauh daripada menjadi amalan terhad kepada beberapa, hari ini pelbagai barangan rangsangan deria dan penjenamaan deria yang memisahkan amalan terbaik daripada yang baik. Ia adalah sains. Ia boleh unik untuk kedai anda. Ia boleh mewujudkan rangsangan kecil yang sedar dan tidak sedar, cadangan dan pengukuhan memori dan dapatan yang merupakan sebahagian daripada DNA jenama anda, dan pemandu yang penting hasil yang produktif bagi Perniagaan anda,? memerhati Peter James Ryan, ketua eksekutif navigasi, Komunikasi Merah.
Beberapa kempen penjenamaan deria mempunyai produk atau perkhidmatan spinoff. Rangkaian The Westin Hotel mempunyai program di seluruh dunia Selamat Datang Deria. Sebuah lagu khas mewujudkan suasana santai di hotel-hotel ruang awam, mengadun dengan bau diterapkan dan reka bentuk dalaman. Wangian Teh Putih syarikat s menjadi begitu popular ia kini dijual melalui katalog syarikat s dalam bilik, laman web berjenama, dan di Nordstrom jabatan kedai.
Kesan pemasaran melalui penjenamaan deria boleh diukur pada setiap langkah perhubungan pelanggan. Dalaman, kaji selidik pekerja mengukur tahap penglibatan pekerja dalam proses penjenamaan inisiatif deria. Pengurus pemasaran yang dan kakitangan operasi mempunyai kuasa untuk bertindak ke atas aspek-aspek tertentu jenama deria? Struktur organisasi Apa yang terbaik menyokong pasukan projek? Bagaimana pasukan terlatih dan bermotivasi? Apakah implikasi bagi reka bentuk organisasi untuk komunikasi dan penyelarasan antara kumpulan operasi dan pasukan pelaksanaan?
Menilai kepuasan pelanggan atau kepuasan pekerja dengan pelbagai aspek penjenamaan deria membantu memaklumkan keputusan perniagaan yang sedia ada dan akan datang. Adakah anda pasti kesan bahawa penjenamaan deria mempunyai pulangan atas pelaburan anda?
Source: http://my.hicow.com/martin-lindstrom/amerika-syarikat/westin-hotel-900375.html

No comments:

Post a Comment