SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Menyusun strategi dengan Pengurusan Jenama yang betul

Apa Nike dan Coca-Cola kedua-duanya mempunyai persamaan? Nah, jika anda tidak hidup di bawah batu, anda perlu tahu bahawa kedua-dua telah menjadi dua daripada yang paling terkenal jenama di dunia. Kesederhanaan dalam nama-nama mereka dan kesan mereka telah membuka jalan kepada pembangunan banyak Jenama hari ini s. Tetapi, bagaimana kedua-dua jenama mewujudkan apa-apa kesan ke atas masyarakat kita? Jawapannya jatuh ke dalam kategori Pengurusan Jenama.
Menggunakan teknik-teknik pemasaran terhadap produk tertentu, barisan produk atau jenama dengan memohon untuk menambah nilai produk s dilihat kepada pelanggan ditakrifkan sebagai Pengurusan Jenama. Ia bukan sahaja bermakna menguruskan jenama itu, ia juga bermakna menguruskan Syarikat dengan cara yang jumlah untuk mencipta, membuat dan menyimpan jenama
janji. Satu jenama janji dikaitkan dengan tahap kualiti yang orang harapkan. Harapan ini sering dilihat dari maklumat yang syarikat menyampaikan.
Orang yang bertanggungjawab untuk membuat aset syarikat s (produk atau jenama) lebih berharga dipanggil Pengurus Jenama. Langkah awal Pengurus Jenama s sedang membangunkan satu matlamat keseluruhan Perniagaan bagi organisasi dan jenamanya. Matlamatnya harus merangkumi tujuan jenama s dan apa yang ia bermaksud. Seorang pengurus jenama yang berjaya bertujuan untuk membina satu strategi yang berjaya mengekalkan imej yang kukuh dengan pelanggan mereka.
Satu Jenama yang berjaya perlu:
Dikenali
Mudah untuk menterjemahkan ke dalam semua bahasa menjadikan ia dipasarkan untuk seluruh dunia.
Mudah untuk melafazkan
Dilindungi atau tanda niaga
Bermanfaat (mencadangkan faedah produk)
Tanpa Pengurusan Jenama anda menjalankan risiko melemahkan jenama dan akhirnya memusnahkan syarikat anda s reputasi. Pastikan untuk membangunkan rancangan yang bertujuan untuk membina nilai jenama dan bukan hanya menjana keuntungan.
Source: http://my.hicow.com/jenama/pengurusan-jenama/coca-cola-1504648.html

No comments:

Post a Comment