Penjenamaan
Produk
Source: http://my.hicow.com.
Hal ini perlu
dititik beratkan kerana bagi memastikan kejayaan bisnes yang dibuatmempunyai
kekuatan. Penjenamaan barangan adalah salah satu langkah bijak.Penjenanamaan
ini meliputi:1. Memperkenalkan nama peniaga kepada umum2. Mempunyai logo bagi
meningkatkan kepercayaan orang terhadap jenama kita.3. Meletak nama syarikat
pada produk dan model bagi mengelakkan ditiru olehsyarikat lain.4. Mengelakkan
orang menyalahuguna produk kita tanpa meminta izin terlebihdahulu.Selain itu
terdapat cara lain untuk memperkenalkan penjenamaan produk kepada oranglain
iaitu dengan cara melakukan pengiklanan secara terus. Demi menjaga hubunganyang
baik antara pembeli dengan peniaga, pembeli harus dihormati dan
mengekalkanhubungan yang baik bagi memudahkan urusan jual beli pada masa akan
datang. Di siniimej syarikat akan lebih dipercayai dan disukai oleh pelanggan
kerana urusannya yangmudah.Selain itu, dengan melantik kakitangan jualan juga
mampu memasarkan produk kita kepasaran yang lebih luas. Ini adalah kaedah
mendekatkan pembeli dengan wakil pemilikproduk agar mudah berurusan. Dengan
adanya cara ini juga, pembeli didedahkan akankatalog yang mampu meningkatkan
kepercayaan pembeli untuk membeli tanpa adarasa sangsi. Pembeli juga boleh
dibawa ke syarikat pengeluar produk bagi mendekatkandiri dengan penciptaan
barangan produk. Cara ini dilihat mampu memberikan pembelikepuasan dan tidak
boleh mempertikaikan produk yang dihasilkan kerana mereka telahmelihat sendiri
bagaimana produk tersebut dihasilkan.
Membina Jenama untuk produk anda adalah salah satu cara yang
paling penting untuk menarik perhatian dan membina Jualan. Untuk kecil
perniagaan dan syarikat-syarikat besar sama, meletakkan masa dan sumber ke
dalam membina jenama adalah salah satu cara paling bijak untuk membantu anda
mencapai matlamat anda.
1. Madya jenama anda dengan janji Pelanggan utama: Pelanggan
dan prospek anda harus sentiasa sedar akan dibuat dengan tepat apa yang mereka
boleh mengharapkan apabila mereka menjalankan Perniagaan dengan syarikat anda
atau membeli produk anda. Adakah anda selalu menyediakan perkhidmatan dengan
senyuman? Adakah anda yang paling dipercayai dalam industri? Adakah produk anda
sentiasa menawarkan fungsi yang terbaik di kalangan pesaing anda? Adakah produk
anda yang menyenangkan paling menarik atau indah? Apa pun, pastikan pelanggan anda
tahu, setiap kali mereka mendengar atau melihat nama produk anda.
2. Perlu diingat tepat yang anda targetkan: Pada semua yang
anda lakukan - pembungkusan anda, mesej di Laman Web anda, slogan anda ...
walaupun cara anda menjawab panggilan telefon - anda perlu ingat jenis
pelanggan anda akan menyasarkan. Di manakah mereka hidup? Berapa banyak yang
mereka perlu membelanjakan produk anda? Adakah mereka mencari produk terbaik
yang ada, atau hanya yang terbaik untuk yang paling sedikit wang? Dengan menjadi
jelas tentang siapa yang anda targetkan, semua perkara yang anda lakukan untuk
secara langsung atau tidak langsung berhubung dengan pelanggan anda pergi ke
arah berkomunikasi dengan mereka secara langsung dan tepat dan akhirnya
mendorong mereka untuk membeli.
3. Membezakan jenama anda: Seperti anda membentuk identiti
jenama anda, lakukan penyelidikan tentang bagaimana pesaing anda meletakkan
produk mereka di pasaran. Pilih atas anda 2-3 pesaing dan memikirkan bagaimana
setiap satu tuntutan ia adalah unik. Menggunakan pengetahuan itu, mengukir satu
industri yang unik bagi produk yang tidak bertindih dengan tuntutan yang lain
anda. Petunjuk: apabila menjalankan penyelidikan, anda boleh menyewa sebuah
firma penyelidikan pasaran untuk melakukan satu laporan yang mendalam. Atau,
jika anda mempunyai kekangan belanjawan, sedikit penyelidikan Internet atau
melawat beberapa kedai boleh melakukan keajaiban untuk pengetahuan anda tentang
bagaimana pesaing anda penjenamaan diri mereka sendiri. Cari keluar, dan
kemudian membuat produk anda unik dalam minda pelanggan anda.
4. Pastikan jenama anda fokus: Sebaik sahaja anda mula
membina jenama yang berjaya untuk salah satu produk anda, berhati-hati mencuba
untuk memohon beberapa jenama ekuiti anda yang diperolehi untuk satu barisan
produk yang berjaya kepada barisan produk yang lain, terutamanya jika mereka
adalah ketara berbeza dalam alam semula jadi. Ini adalah kesilapan biasa yang
dibuat oleh syarikat setiap hari. Sebagai contoh, jika anda membuat kayu gam
kuat yang terdapat di pasaran dan telah membina yang kukuh jenama imej sekitar
hakikat itu, anda mungkin boleh memohon sebahagian daripada ekuiti jenama itu
kepada ikatan logam gam baru anda juga. Walau bagaimanapun, anda mungkin akan
melemahkan jenama anda jika anda cuba memohon ekuiti jenama anda ke talian baru
anda tacks ibu jari atau hadiah pita pembalut.
5. Ulang, ulang, ulang mesej anda: Apabila anda telah diperhalusi
identiti jenama anda, ia adalah masa untuk mendapatkan mesej anda di luar sana
dan membina jenama anda. Bahan utama untuk kejayaan adalah ini: ulang, ulang,
ulang mesej anda. Dan, pengulangan ini bermakna kekerapan bukan sahaja, tetapi
juga konsisten dengan mesej di seluruh media yang berbeza anda: Laman web anda,
pembungkusan anda, kuning iklan halaman anda, dan iklan radio anda semua harus
mempunyai melihat konsisten (atau bunyi), rasa konsisten , dan konsisten mesej.
Ini konsisten dan kekerapan akan hadir yang jelas, imej yang konsisten tentang
jenama anda dalam minda pelanggan anda.
Berkesan membina jenama untuk produk anda bermaksud
mengetahui tentang apa yang menjadikannya unik berbanding dengan pesaing anda.
Ia bermakna mengetahui bagaimana untuk mengaitkan imej-imej tertentu dengan
produk anda dalam minda pelanggan anda - dan mengetahui orang-orang pelanggan.
Dan, ini bermakna yang konsisten
Adakah Pengaruh Jenama Ekuiti Kesetiaan Pelanggan?
Para penyelidikan adalah untuk membolehkan pemasar untuk
memahami parameter yang kesan keputusan pembelian semula, dan untuk menilai
sama ada faktor tahap penglibatan mempengaruhi keputusan. Penduduk penyelidikan
terdiri daripada lelaki dan wanita muda yang berumur 18-25 yang dianggap
sebagai penonton sasaran.
Penyelidikan yang mengkaji hubungan antara kesediaan ekuiti
jenama dan pembelian semula. Hasil kajian menghasilkan, menurut Korelasi
Pearson yang dijalankan antara pengguna persepsi ekuiti produk dan kesetiaan
pengguna, hubungan positif yang signifikan pada peringkat pertengahan-tinggi.
Dalam erti kata lain, semakin tinggi pengguna menilai ekuiti jenama, lebih
besar kesetiaan beliau menjadi. Hubungan ini adalah lemah kerana tahap
peningkatan penglibatan produk. Iaitu, sebagai produk yang lebih tinggi dilihat
mempunyai kepentingan pada pendapat pengguna s, dia mencari nilai tambah
tambahan di luar persepsi Jenama beliau.
Di samping itu, hubungan positif yang signifikan ditemui
antara semua indeks pembolehubah ekuiti jenama dan semua indeks pembolehubah
kesetiaan pelanggan. Tahap hubungan adalah tinggi pertengahan. Hubungan positif
yang kuat, agak, adalah antara aset yang sebenar dan pembelian ulangan,
manakala hubungan paling lemah, agak, ditemui di antara aset-aset bukan sebenar
dan cadangan kepada rakan-rakan.
Penemuan tambahan mengukuhkan kepentingan dalam penciptaan
ekuiti jenama. Menurut penemuan varians menjelaskan, nilai positif pembolehubah
ekuiti jenama mempunyai sumbangan yang tinggi penting dalam meramalkan
kesetiaan pengguna. Di samping itu, apabila pelbagai terurus telah
dilaksanakan, termasuk semua pembolehubah model yang dibentangkan, didapati
bahawa ekuiti jenama menyumbang dengan ketara kepada ramalan kesetiaan
pengguna.
Untuk membuat kesimpulan, berdasarkan penulisan saintifik
dan hasil penyelidikan, hipotesis yang menyatakan bahawa terdapat hubungan
positif antara ekuiti jenama dan kesetiaan pengguna adalah disahkan. Hubungan
ini lebih kuat sebagai tahap penglibatan yang lebih rendah. Dalam erti kata
lain, jenama adalah lebih biasa dan ditubuhkan dan dilihat oleh pengguna
sebagai lebih kuat, lebih banyak pengguna akan membangunkan kesetiaan kepadanya
dan terdapat peluang yang lebih besar pembelian mengulangi produk.
Penjenamaan - Bagaimana Untuk Berjaya 3
Pengurusan Jenama
Jenis-jenis Jenama: Bahagian 2
Ekuiti Jenama - Apabila sesuatu produk mempunyai jenama
sendiri, faedah tertentu akan dikaitkan dengan produk. Sebaliknya, sekiranya
produk yang sama tidak mempunyai apa-apa nama jenama, maka faedah yang
berkaitan akan dikurangkan.
Pertimbangkan contoh berikut yang menggambarkan Ekuiti
Jenama:
Pada awal 90-an, itu Ford Motor Company memutuskan bahawa
semua kereta baru atau direka semula harus mempunyai jenama yang bermula dengan
huruf "F". Ini sejajar dengan tradisi sebelum ini menamakan semua
kenderaan utiliti sukan dikeluarkan sejak Ford Explorer dengan huruf
"E". Berikutan keputusan ini strategik oleh Ford, seorang
penganalisis melahirkan kebimbangan bahawa penamaan semula yang Windstar
terkenal dengan nama Freestar akan membawa kepada jumlah tertentu kekeliruan di
kalangan Pengguna yang kemudiannya akan menjejaskan ekuiti jenama. Para Taurus
penuaan, yang menjadi salah satu kereta yang paling penting dalam sejarah
Amerika auto akan digugurkan memihak kepada tiga nama yang baru, semua bermula
dengan "F", iaitu. Lima Ratus, yang Freestar dan Fusion itu. Hasil
daripada perubahan ini adalah bahawa, menjelang tahun 2007, Freestar itu tidak
lagi dalam pengeluaran, nama Lima Ratus ada seorang penyendiri digunakan dan
Taurus dibawa balik untuk generasi akan datang dari kereta itu. The "Ford
Lima Ratus" jenama telah diiktiraf oleh kurang daripada separuh daripada
orang ditemuramah, manakala majoriti besar adalah biasa dengan "Ford
Taurus" jenama.
Ketiga-tiga cara yang paling biasa untuk mengukur jenama,
iaitu mengukur ekuiti jenamanya, adalah seperti berikut:
Dalam Terma Firma - Pendekatan ini langkah-langkah jenama
dari segi ia menjadi aset kewangan. Pengiraan telah dibuat untuk berapa banyak
jenama bernilai apabila dianggap sebagai aset tidak ketara. Ini boleh dilakukan
dengan mempertimbangkan nilai firma itu, dari segi permodalan pasaran, dan
mengeluarkan nilai total semua aset ketara syarikat s dan mana-mana aset tidak
ketara diukur. Nilai sisa sama akan bahawa ekuiti jenama yang s syarikat.
Dalam Terma Produk The tradisional produk jenama ukuran
membandingkan harga produk label tidak dinamakan atau swasta untuk produk yang
sepadan sebanyak mungkin. Perbezaan harga adalah disebabkan oleh jenama
tersebut.
Dalam Syarat-syarat Pengguna Pendekatan ini berusaha untuk
mengukur kesedaran, berkenaan dengan menarik balik dan pengiktirafan, dan imej
jenama, yang merujuk kepada persatuan-persatuan keseluruhan bahawa jenama itu
telah, di mata pengguna. Teknik yang biasa digunakan untuk mencari sifat-sifat
sebenar dan tidak ketara daripada sikap jenama pengguna dan niat mereka
mengenai jenama termasuk ujian yang melibatkan persatuan bebas dan kaedah
unjuran. Hasilnya ialah jenama yang telah mencapai tahap kesedaran bersama-sama
dengan kuat, persatuan-persatuan yang positif dan khususnya dianggap sebagai
jenama ekuiti yang tinggi.
Ekuiti jenama adalah disebabkan oleh penggunaan
teknik-teknik pemasaran yang sesuai. Ini menggabungkan membawa bersama pengiklanan
yang berkesan, perhubungan awam serta promosi produk. Sebagai nilai
meningkatkan ekuiti jenama syarikat, ia berkemungkinan bahawa syarikat itu akan
menggunakan strategi yang tidak berdasarkan penjenamaan individu tetapi,
sebaliknya, atas permohonan keluarga penjenamaan. Sebab untuk ini adalah bahawa
penjenamaan keluarga membolehkan syarikat untuk memanfaatkan nilai ekuiti yang
telah dibina dalam jenama teras. Kesetiaan jenama, kesedaran produk dan
penghayatan kualiti semua ciri-ciri yang saling berkaitan dalam konsep ekuiti
jenama.
Penjenamaan Bagaimana Untuk Berjaya
Peter Radford menulis Artikel dengan Web mengenai pelbagai
perkara. Artikel penjenamaan meliputi Apakah Satu Jenama, Ciri-ciri Jenama,
Pengurus Jenama, Apa yang Menjadikan Seorang Jenama Baik.
Laman Web Nya mengandungi sejumlah 69 Penjenamaan Artikel yang ditulis oleh orang
lain dan dipilih dengan teliti.
Lihat laman web beliau di: penjenamaan-bagaimana-untuk-succeed.com
Source: http://my.hicow.com.
BELI & BAYAR ONLINE LANGSUNG DARI HPMU, telah terpasang di 5000+ smartphone, Download Aplikasi Android Serba Bayar sekarang di bit.ly/serbabayarmobile
ReplyDelete