SPONSORED ADVERTISEMENT

Thursday 21 June 2012

Penjenamaan Produk


Penjenamaan Produk
Source: http://my.hicow.com.

Hal ini perlu dititik beratkan kerana bagi memastikan kejayaan bisnes yang dibuatmempunyai kekuatan. Penjenamaan barangan adalah salah satu langkah bijak.Penjenanamaan ini meliputi:1. Memperkenalkan nama peniaga kepada umum2. Mempunyai logo bagi meningkatkan kepercayaan orang terhadap jenama kita.3. Meletak nama syarikat pada produk dan model bagi mengelakkan ditiru olehsyarikat lain.4. Mengelakkan orang menyalahuguna produk kita tanpa meminta izin terlebihdahulu.Selain itu terdapat cara lain untuk memperkenalkan penjenamaan produk kepada oranglain iaitu dengan cara melakukan pengiklanan secara terus. Demi menjaga hubunganyang baik antara pembeli dengan peniaga, pembeli harus dihormati dan mengekalkanhubungan yang baik bagi memudahkan urusan jual beli pada masa akan datang. Di siniimej syarikat akan lebih dipercayai dan disukai oleh pelanggan kerana urusannya yangmudah.Selain itu, dengan melantik kakitangan jualan juga mampu memasarkan produk kita kepasaran yang lebih luas. Ini adalah kaedah mendekatkan pembeli dengan wakil pemilikproduk agar mudah berurusan. Dengan adanya cara ini juga, pembeli didedahkan akankatalog yang mampu meningkatkan kepercayaan pembeli untuk membeli tanpa adarasa sangsi. Pembeli juga boleh dibawa ke syarikat pengeluar produk bagi mendekatkandiri dengan penciptaan barangan produk. Cara ini dilihat mampu memberikan pembelikepuasan dan tidak boleh mempertikaikan produk yang dihasilkan kerana mereka telahmelihat sendiri bagaimana produk tersebut dihasilkan.

Membina Jenama untuk produk anda adalah salah satu cara yang paling penting untuk menarik perhatian dan membina Jualan. Untuk kecil perniagaan dan syarikat-syarikat besar sama, meletakkan masa dan sumber ke dalam membina jenama adalah salah satu cara paling bijak untuk membantu anda mencapai matlamat anda.

Berikut adalah 5 aspek utama penjenamaan produk.

1. Madya jenama anda dengan janji Pelanggan utama: Pelanggan dan prospek anda harus sentiasa sedar akan dibuat dengan tepat apa yang mereka boleh mengharapkan apabila mereka menjalankan Perniagaan dengan syarikat anda atau membeli produk anda. Adakah anda selalu menyediakan perkhidmatan dengan senyuman? Adakah anda yang paling dipercayai dalam industri? Adakah produk anda sentiasa menawarkan fungsi yang terbaik di kalangan pesaing anda? Adakah produk anda yang menyenangkan paling menarik atau indah? Apa pun, pastikan pelanggan anda tahu, setiap kali mereka mendengar atau melihat nama produk anda.

2. Perlu diingat tepat yang anda targetkan: Pada semua yang anda lakukan - pembungkusan anda, mesej di Laman Web anda, slogan anda ... walaupun cara anda menjawab panggilan telefon - anda perlu ingat jenis pelanggan anda akan menyasarkan. Di manakah mereka hidup? Berapa banyak yang mereka perlu membelanjakan produk anda? Adakah mereka mencari produk terbaik yang ada, atau hanya yang terbaik untuk yang paling sedikit wang? Dengan menjadi jelas tentang siapa yang anda targetkan, semua perkara yang anda lakukan untuk secara langsung atau tidak langsung berhubung dengan pelanggan anda pergi ke arah berkomunikasi dengan mereka secara langsung dan tepat dan akhirnya mendorong mereka untuk membeli.

3. Membezakan jenama anda: Seperti anda membentuk identiti jenama anda, lakukan penyelidikan tentang bagaimana pesaing anda meletakkan produk mereka di pasaran. Pilih atas anda 2-3 pesaing dan memikirkan bagaimana setiap satu tuntutan ia adalah unik. Menggunakan pengetahuan itu, mengukir satu industri yang unik bagi produk yang tidak bertindih dengan tuntutan yang lain anda. Petunjuk: apabila menjalankan penyelidikan, anda boleh menyewa sebuah firma penyelidikan pasaran untuk melakukan satu laporan yang mendalam. Atau, jika anda mempunyai kekangan belanjawan, sedikit penyelidikan Internet atau melawat beberapa kedai boleh melakukan keajaiban untuk pengetahuan anda tentang bagaimana pesaing anda penjenamaan diri mereka sendiri. Cari keluar, dan kemudian membuat produk anda unik dalam minda pelanggan anda.

4. Pastikan jenama anda fokus: Sebaik sahaja anda mula membina jenama yang berjaya untuk salah satu produk anda, berhati-hati mencuba untuk memohon beberapa jenama ekuiti anda yang diperolehi untuk satu barisan produk yang berjaya kepada barisan produk yang lain, terutamanya jika mereka adalah ketara berbeza dalam alam semula jadi. Ini adalah kesilapan biasa yang dibuat oleh syarikat setiap hari. Sebagai contoh, jika anda membuat kayu gam kuat yang terdapat di pasaran dan telah membina yang kukuh jenama imej sekitar hakikat itu, anda mungkin boleh memohon sebahagian daripada ekuiti jenama itu kepada ikatan logam gam baru anda juga. Walau bagaimanapun, anda mungkin akan melemahkan jenama anda jika anda cuba memohon ekuiti jenama anda ke talian baru anda tacks ibu jari atau hadiah pita pembalut.

5. Ulang, ulang, ulang mesej anda: Apabila anda telah diperhalusi identiti jenama anda, ia adalah masa untuk mendapatkan mesej anda di luar sana dan membina jenama anda. Bahan utama untuk kejayaan adalah ini: ulang, ulang, ulang mesej anda. Dan, pengulangan ini bermakna kekerapan bukan sahaja, tetapi juga konsisten dengan mesej di seluruh media yang berbeza anda: Laman web anda, pembungkusan anda, kuning iklan halaman anda, dan iklan radio anda semua harus mempunyai melihat konsisten (atau bunyi), rasa konsisten , dan konsisten mesej. Ini konsisten dan kekerapan akan hadir yang jelas, imej yang konsisten tentang jenama anda dalam minda pelanggan anda.

Berkesan membina jenama untuk produk anda bermaksud mengetahui tentang apa yang menjadikannya unik berbanding dengan pesaing anda. Ia bermakna mengetahui bagaimana untuk mengaitkan imej-imej tertentu dengan produk anda dalam minda pelanggan anda - dan mengetahui orang-orang pelanggan. Dan, ini bermakna yang konsisten



Adakah Pengaruh Jenama Ekuiti Kesetiaan Pelanggan?

Para penyelidikan adalah untuk membolehkan pemasar untuk memahami parameter yang kesan keputusan pembelian semula, dan untuk menilai sama ada faktor tahap penglibatan mempengaruhi keputusan. Penduduk penyelidikan terdiri daripada lelaki dan wanita muda yang berumur 18-25 yang dianggap sebagai penonton sasaran.

 Penyelidikan yang diperiksa tahap kesetiaan, kualiti produk dan penglibatan, dalam tiga kategori produk: tahap yang rendah Deodorant . Penglibatan Tahap sederhana  - pakaian fesyen. Tahap penglibatan tringgi - Telefon Selular.

Penyelidikan yang mengkaji hubungan antara kesediaan ekuiti jenama dan pembelian semula. Hasil kajian menghasilkan, menurut Korelasi Pearson yang dijalankan antara pengguna persepsi ekuiti produk dan kesetiaan pengguna, hubungan positif yang signifikan pada peringkat pertengahan-tinggi. Dalam erti kata lain, semakin tinggi pengguna menilai ekuiti jenama, lebih besar kesetiaan beliau menjadi. Hubungan ini adalah lemah kerana tahap peningkatan penglibatan produk. Iaitu, sebagai produk yang lebih tinggi dilihat mempunyai kepentingan pada pendapat pengguna s, dia mencari nilai tambah tambahan di luar persepsi Jenama beliau.

Di samping itu, hubungan positif yang signifikan ditemui antara semua indeks pembolehubah ekuiti jenama dan semua indeks pembolehubah kesetiaan pelanggan. Tahap hubungan adalah tinggi pertengahan. Hubungan positif yang kuat, agak, adalah antara aset yang sebenar dan pembelian ulangan, manakala hubungan paling lemah, agak, ditemui di antara aset-aset bukan sebenar dan cadangan kepada rakan-rakan.

Penemuan tambahan mengukuhkan kepentingan dalam penciptaan ekuiti jenama. Menurut penemuan varians menjelaskan, nilai positif pembolehubah ekuiti jenama mempunyai sumbangan yang tinggi penting dalam meramalkan kesetiaan pengguna. Di samping itu, apabila pelbagai terurus telah dilaksanakan, termasuk semua pembolehubah model yang dibentangkan, didapati bahawa ekuiti jenama menyumbang dengan ketara kepada ramalan kesetiaan pengguna.

Untuk membuat kesimpulan, berdasarkan penulisan saintifik dan hasil penyelidikan, hipotesis yang menyatakan bahawa terdapat hubungan positif antara ekuiti jenama dan kesetiaan pengguna adalah disahkan. Hubungan ini lebih kuat sebagai tahap penglibatan yang lebih rendah. Dalam erti kata lain, jenama adalah lebih biasa dan ditubuhkan dan dilihat oleh pengguna sebagai lebih kuat, lebih banyak pengguna akan membangunkan kesetiaan kepadanya dan terdapat peluang yang lebih besar pembelian mengulangi produk.

Penjenamaan - Bagaimana Untuk Berjaya 3

Pengurusan Jenama

Jenis-jenis Jenama: Bahagian 2

Ekuiti Jenama - Apabila sesuatu produk mempunyai jenama sendiri, faedah tertentu akan dikaitkan dengan produk. Sebaliknya, sekiranya produk yang sama tidak mempunyai apa-apa nama jenama, maka faedah yang berkaitan akan dikurangkan.

Pertimbangkan contoh berikut yang menggambarkan Ekuiti Jenama:

Pada awal 90-an, itu Ford Motor Company memutuskan bahawa semua kereta baru atau direka semula harus mempunyai jenama yang bermula dengan huruf "F". Ini sejajar dengan tradisi sebelum ini menamakan semua kenderaan utiliti sukan dikeluarkan sejak Ford Explorer dengan huruf "E". Berikutan keputusan ini strategik oleh Ford, seorang penganalisis melahirkan kebimbangan bahawa penamaan semula yang Windstar terkenal dengan nama Freestar akan membawa kepada jumlah tertentu kekeliruan di kalangan Pengguna yang kemudiannya akan menjejaskan ekuiti jenama. Para Taurus penuaan, yang menjadi salah satu kereta yang paling penting dalam sejarah Amerika auto akan digugurkan memihak kepada tiga nama yang baru, semua bermula dengan "F", iaitu. Lima Ratus, yang Freestar dan Fusion itu. Hasil daripada perubahan ini adalah bahawa, menjelang tahun 2007, Freestar itu tidak lagi dalam pengeluaran, nama Lima Ratus ada seorang penyendiri digunakan dan Taurus dibawa balik untuk generasi akan datang dari kereta itu. The "Ford Lima Ratus" jenama telah diiktiraf oleh kurang daripada separuh daripada orang ditemuramah, manakala majoriti besar adalah biasa dengan "Ford Taurus" jenama.

Ketiga-tiga cara yang paling biasa untuk mengukur jenama, iaitu mengukur ekuiti jenamanya, adalah seperti berikut:

Dalam Terma Firma - Pendekatan ini langkah-langkah jenama dari segi ia menjadi aset kewangan. Pengiraan telah dibuat untuk berapa banyak jenama bernilai apabila dianggap sebagai aset tidak ketara. Ini boleh dilakukan dengan mempertimbangkan nilai firma itu, dari segi permodalan pasaran, dan mengeluarkan nilai total semua aset ketara syarikat s dan mana-mana aset tidak ketara diukur. Nilai sisa sama akan bahawa ekuiti jenama yang s syarikat.

Dalam Terma Produk The tradisional produk jenama ukuran membandingkan harga produk label tidak dinamakan atau swasta untuk produk yang sepadan sebanyak mungkin. Perbezaan harga adalah disebabkan oleh jenama tersebut.

Dalam Syarat-syarat Pengguna Pendekatan ini berusaha untuk mengukur kesedaran, berkenaan dengan menarik balik dan pengiktirafan, dan imej jenama, yang merujuk kepada persatuan-persatuan keseluruhan bahawa jenama itu telah, di mata pengguna. Teknik yang biasa digunakan untuk mencari sifat-sifat sebenar dan tidak ketara daripada sikap jenama pengguna dan niat mereka mengenai jenama termasuk ujian yang melibatkan persatuan bebas dan kaedah unjuran. Hasilnya ialah jenama yang telah mencapai tahap kesedaran bersama-sama dengan kuat, persatuan-persatuan yang positif dan khususnya dianggap sebagai jenama ekuiti yang tinggi.

Ekuiti jenama adalah disebabkan oleh penggunaan teknik-teknik pemasaran yang sesuai. Ini menggabungkan membawa bersama pengiklanan yang berkesan, perhubungan awam serta promosi produk. Sebagai nilai meningkatkan ekuiti jenama syarikat, ia berkemungkinan bahawa syarikat itu akan menggunakan strategi yang tidak berdasarkan penjenamaan individu tetapi, sebaliknya, atas permohonan keluarga penjenamaan. Sebab untuk ini adalah bahawa penjenamaan keluarga membolehkan syarikat untuk memanfaatkan nilai ekuiti yang telah dibina dalam jenama teras. Kesetiaan jenama, kesedaran produk dan penghayatan kualiti semua ciri-ciri yang saling berkaitan dalam konsep ekuiti jenama.


Penjenamaan Bagaimana Untuk Berjaya

Peter Radford menulis Artikel dengan Web mengenai pelbagai perkara. Artikel penjenamaan meliputi Apakah Satu Jenama, Ciri-ciri Jenama, Pengurus Jenama, Apa yang Menjadikan Seorang Jenama Baik.

Laman Web Nya mengandungi sejumlah 69   Penjenamaan Artikel yang ditulis oleh orang lain dan dipilih dengan teliti.

Lihat laman web beliau di: penjenamaan-bagaimana-untuk-succeed.com

1 comment:

  1. BELI & BAYAR ONLINE LANGSUNG DARI HPMU, telah terpasang di 5000+ smartphone, Download Aplikasi Android Serba Bayar sekarang di bit.ly/serbabayarmobile

    ReplyDelete