SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Penjenamaan: Refleksi dari Syarikat Watak dan Personaliti


Bagaimana penting ialah Jenama atau penjenamaan kepada perniagaan anda? Apabila ia datang untuk menganalisis sama ada atau tidak untuk membangunkan strategi penjenamaan, anda perlu menerima hakikat bahawa satu jenama yang kuat adalah kesalahan barisan hadapan anda dalam membina asas pelanggan. Jika anda baru memulakan perniagaan, penjenamaan korporat atau produk mungkin apa yang anda perlukan. Masa sesuai untuk usaha penyelidikan, dan wang untuk membangunkan mereka untuk anda sasaran pasaran sedar harus dimulakan. Perlahan-lahan dan beransur-ansur, jenama itu diterapkan ke dalam hati dan minda anda Pelanggan baik atau merosot. Jadi kepada persoalan sama ada satu jenama atau penjenamaan adalah penting untuk perniagaan anda, jawapannya telah menjadi mengagumkan "ya". Ia adalah ciri asas dalam membina kejayaan perniagaan anda. Personaliti perniagaan anda, watak dan integriti akan dimaklumkan melalui jenama atau jenama.
Ambil kes Mcdonalds, Apple atau Fedex. Apabila anda mendengar jenama ini, anda tahu dengan segera apa yang mereka wakili. Mcdonalds untuk burger, Apple untuk komputer dan iPods dan Fedex untuk kurier perkhidmatan. Ini jenama yang diperuntukkan adalah terdedah hari masuk dan keluar hari. Mereka telah dipromosikan dengan baik dan dikenali di seluruh dunia. Kesemua mereka adalah jenama yang berkuasa dan mereka menonjol apabila ia datang kepada kesedaran jenama. Mereka mempunyai apa yang dipanggil sebagai resonans emosi. Anda tahu apa yang diharapkan daripada mereka dan mereka sentiasa konsisten.
Jadi jika anda ingin membina jenama anda, anda perlu memikirkan sama ada anda memerlukan seorang pakar dalam strategi jenama untuk mengikat sebagai perunding. Jika pengurusan atasan anda menyokong anda mengenai perkara ini, pilih lelaki yang boleh menunjukkan kepada anda bukti kejayaan. Beliau mestilah menjadi pemain pasukan yang kreatif, bertenaga dan mudah untuk mendapatkan bersama. Dia boleh hadir anda satu program strategi jenama dengan rancangan media dan bajet yang berpatutan. Jangka pendek yang jelas, jangka sederhana dan jangka panjang matlamat harus diletakkan di bahawa pelan strategi jenama. Bangunan Jenama bermula dengan penciptaan kesedaran dan perbezaan mengapa syarikat anda, produk atau perkhidmatan yang layak perhatian pasaran sasaran. Anda perlu memberi tumpuan kepada apa ciri-ciri, ciri-ciri; kualiti unik yang anda berharap sasaran pasaran dan pelanggan anda akan tertarik kepada. Jika pelanggan anda jatuh cinta dengan jenama anda, produk dan perkhidmatan, anda perlu mengekalkan dan tahu bagaimana untuk mengekalkan perasaan emosi dan harapan. Bagaimana untuk membuat jenama sentiasa menonjol perlu agenda utama anda!
Source: http://my.hicow.com/jenama/perniagaan/fedex-866130.html

No comments:

Post a Comment