SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Jenama Aisberg


PenJenamaan, adalah seakan-akan sebahagian kecil-ia wujud kebanyakannya di bawah permukaan. Itu pesanan dilihat jenama akaun untuk apa yang kita lihat di atas paras laut. Jenama kelihatan budaya syarikat, pelanggan pengalaman menambahkan jisim di bawah permukaan.
Syarikat anda tidak perlu saiz Coca-Cola atau Mercedes untuk mempunyai jenama. Malah, setiap Perniagaan mempunyai satu. Dan dengan membina anda ke dalam satu yang kuat, ia boleh menjadi salah satu aset yang paling berharga. Penjenamaan adalah gambaran mudah yang anda, syarikat atau produk anda. Salah satu daripada langkah-langkah utama asas untuk memulakan proses ini adalah untuk melaksanakan beberapa jujur ​​diri analisis untuk mencari kebenaran jenama anda. Keputusan ini membuktikan unik anda jenama identiti jika anda adalah benar kepada diri sendiri. Apabila Neil Armstrong dan Buzz Aldrin pulang dari bulan, perkara pertama yang mereka telah disambut oleh merupakan tanda neon besar yang berkata ~ Selamat datang ke Bumi rumah Coca-Cola. Itulah bagaimana jenama berkuasa boleh.
Penjenamaan akhirnya mencipta bahawa semua tanggapan penting pertama dalam anda pelanggan minda. Satu penjenamaan dinamik dan produk formula Kedudukan adalah salah satu yang akan menjemput pelanggan baru, dan mendorong mereka ke dalam tindakan yang dikehendaki.
Ingat, jenama tidak nama atau logo atau warna atau skim reka bentuk susun atur atau slogan atau tema pengiklanan. Jenama hidup dalam persepsi pelanggan. Jenama adalah tidak apa yang pemasar berkata ia; ia adalah apa yang pelanggan yang difikirkan ia. Jenama bermula dan berakhir dengan pelanggan, dan yang paling penting untuk persepsi pelanggan adalah pengalaman pelanggan. Pelanggan akan percaya pengalaman mereka sendiri sebelum mereka percaya pengiklanan.
Pengiklanan hanya berfungsi apabila ia disokong oleh pengalaman pelanggan dan jenama yang kukuh membina salah satu pengalaman pelanggan pada satu masa. Penjenamaan yang berkesan adalah apa yang menyebabkan orang berjalan lalu semua nama tidak, pada jualan kola di kedai runcit dan mengambil pek enam Coca-Cola bahawa kos sebanyak dua kali, minta Neil Armstrong.
Source: http://my.hicow.com/cocacola/neil-armstrong/buzz-aldrin-111309.html

No comments:

Post a Comment