SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Memahami Permainan Penjenamaan

PenJenamaan istilah adalah bahasa kepada dirinya. Untuk mendapatkan nuansa kerumitan, hanya "dari segi Penjenamaan" jenis ke dalam internet enjin carian kegemaran anda. Kami telah yang baru-baru ini dan mendapat kekalahan 12000000 keputusan! Dengan mengandaikan bahawa anda lebih suka memberi tumpuan kepada frasa utama dan bukannya penuh bahasa asing penjenamaan, lihat ini perlu-ke-tahu senarai istilah:
Jenama: Satu janji tentang siapa anda dan apa faedah yang anda menyampaikan yang mendapat diperkukuhkan setiap kali orang datang dalam hubungan dengan aspek mana-mana anda atau Perniagaan anda
Identiti jenama: Tanda-tanda bahawa visual hadir jenama anda, biasanya dalam bentuk logo, simbol, atau typestyle unik
Jenama imej: Set kepercayaan tentang apa jenama anda dan apa yang ia bermaksud yang wujud dalam minda pelanggan akibat daripada persatuan-persatuan dengan anda dan nama anda
Penjenamaan: Proses membina sebuah koleksi persepsi positif dalam minda Pelanggan anda
Kedudukan Jenama: Bagaimana jenama anda bersesuaian dengan dan berkaitan dengan pelbagai jenama lain dalam pasaran yang kompetitif anda
Jenama pengurusan: Mengawal pembentangan identiti jenama dan jenama mesej merentasi seluruh organisasi anda dan melalui semua media dan saluran komunikasi
Jenama ekuiti: Nilai jenama anda sebagai aset, berdasarkan kualitinya, reputasi dan pengiktirafan serta komitmen dan permintaan yang dijana. Jenama keputusan bernilai dalam perhubungan pelanggan yang selamat pendapatan masa hadapan dengan membangunkan jenama keghairahan dan kesetiaan.
Jangan terharu apabila mendengar orang bercakap tentang mesej jenama, janji jenama, jenama misi, strategi jenama, jenama lanjutan, jenama pemulihan, penjenamaan semula, dan pelbagai sukar dibayangkan terma jenama lain. Berbekalkan memahami terma-terma, anda boleh menavigasi perbualan penjenamaan baik-baik saja.
Penjenamaan itu penting jika:
Jenama dibina sekitar empat asas: produk pembezaan, kaitan, harga diri, dan pengetahuan. Tetapi bahan sihir yang menukarkan mereka menjadi asas kejayaan penjenamaan adalah konsisten. Jika anda membawa konsisten kepada program penjenamaan anda, anda berakhir dengan jenama yang berdiri kepala dan bahu di atas yang lain.
Jika anda tahu apa yang kamu berdiri untuk mesej dan projek untuk anda sasaran pasaran yang sentiasa mengukuhkan bagaimana menawarkan anda adalah berbeza dan relevan, anda membina pengetahuan dan, akhirnya, diri. Hasil daripada konsisten, anda menang terhadap peniaga yang beralih dengan angin, tanpa mengira bagaimana indah mereka telah digilap identiti mereka atau bahan-bahan pemasaran mereka. Dalam penjenamaan, konsisten adalah lebih penting daripada peringkat pelaksanaan.
Terlalu banyak syarikat membangunkan memenangi anugerah logo dan bahan-bahan yang menarik pelancaran jenama hanya mempunyai Imej jenama mereka pergi ke sisi apabila pelanggan mempunyai pengalaman jenama sebenar. Janji palsu tidak berfungsi. Jenama anda jujur ​​mesti menyatakan siapa anda dan yang anda bercita-cita untuk menjadi setiap kali pelanggan pertemuan anda, pekerja anda, pejabat anda, website anda, perkhidmatan pelanggan anda, produk anda, komunikasi pemasaran anda, liputan berita anda, dan setiap tanggapan lain yang anda atau orang lain membuat bagi pihak jenama anda.
Untuk Jenama atau Tidak Jenama
Itulah soalan. Nah, itu soalan yang tergantung di udara sehingga orang mendengar kebenaran ini: Jika anda boleh memikirkan walaupun gila mengapa pelanggan harus memilih tawaran anda ke atas semua yang lain, maka anda mempunyai sekurang-kurangnya satu sebab untuk jenama itu.
Sama ada anda pemasaran produk, perkhidmatan perniagaan, syarikat besar atau perbadanan, atau bahkan anda, proses penjenamaan yang sama berlaku dan faedah terakru penjenamaan yang sama.
Source: http://my.hicow.com/jenama/ekuiti-jenama/perniagaan-921727.html

No comments:

Post a Comment