SPONSORED ADVERTISEMENT

Friday 22 June 2012

Nilai Penjenamaan Kuat

PenJenamaan adalah proses mewujudkan tersendiri dan tahan lama persepsi dalam minda pengguna. Jenama adalah satu berterusan, Perniagaan identiti unik berkait rapat dengan persatuan-persatuan personaliti, kualiti, asal suka, dan banyak lagi. Berikut adalah mengapa usaha untuk menjenamakan syarikat anda atau diri anda berbaloi.
1. Memorability. Jenama berfungsi sebagai bekas mudah untuk reputasi dan akan baik. Sukar untuk pelanggan untuk kembali ke "kedai whatsitsname bahawa" atau untuk merujuk perniagaan "tukang paip itu dari Yellow Pages." Selain nama syarikat yang berkesan, ia membantu apabila orang peringatan bahan mengukuhkan identiti syarikat mereka akan mahu menjalankan perniagaan ulangan dengan: magnet peti sejuk, tote bags, datebooks, coaster, gantungan kunci, kit pertolongan cemas dan lain-lain Memorability boleh datang daripada menggunakan dan melekat dengan kombinasi warna yang luar biasa (FedEx 's ungu dan oren), tingkah laku yang tersendiri (stesen gas yang benar-benar menjalankan pelayan untuk membersihkan cermin kereta anda), atau dengan individu, malah gaya pakaian (Pengarang Tom Wolfe 's sesuai putih). Membangunkan pengenalan anda sendiri dan kuku mereka atas nama syarikat anda di dalam fikiran orang ramai anda.
2. Kesetiaan. Apabila orang mempunyai pengalaman yang positif dengan jenama dilupakan, mereka lebih cenderung untuk membeli bahawa produk atau perkhidmatan lagi daripada jenama yang bersaing. Orang-orang yang rapat bon dengan jenama identiti bukan sahaja lebih cenderung untuk membeli balik apa yang mereka beli, tetapi juga untuk membeli barangan yang berkaitan dengan jenama yang sama, untuk mengesyorkan jenama kepada orang lain dan menentang menarik daripada harga pesaing dipotong . identiti jenama membantu untuk membuat dan untuk menambat kesetiaan itu. Pertimbangkan tentera pemilik kereta yang perjalanan sehingga 2,000 kilometer dengan perbelanjaan mereka sendiri untuk menghadiri sambutan Zuhal di kilang syarikat itu di Spring Hill, Tennessee. Itulah kesetiaan. Dan kononnya, lebih ramai orang mempunyai jenama motosikal "Harley-Davidson" tatu pada badan mereka daripada jenama lain. Itu di luar dunia ini-kesetiaan.
3. Kebiasaan. Penjenamaan mempunyai kesan yang besar kepada bukan pelanggan juga. Ahli psikologi telah menunjukkan bahawa kebiasaan mendorong suka. Oleh yang demikian, orang yang tidak pernah dilakukan perniagaan dengan anda tetapi temui kali identiti syarikat yang mencukupi anda boleh menjadi bersedia untuk mengesyorkan anda walaupun mereka tidak mempunyai pengetahuan peribadi produk atau perkhidmatan anda. Melihat iklan pada bas tempatan, yang mempunyai pena anda di atas meja mereka, membaca tentang anda dalam Berita Asal, mereka menyebarkan berita ini untuk anda apabila seorang kawan atau rakan sekerja bertanya sama ada mereka tahu ____ dan itulah yang kamu lakukan.
4. Imej premium, harga premium. Penjenamaan boleh mengangkat apa yang anda jual daripada alam komoditi, supaya bukan berurusan dengan harga pembeli anda mempunyai pembeli ingin membayar lebih untuk barangan anda berbanding dengan pesaing-pesaing mereka. Fikirkan kesediaan untuk membeli masa "dalam" jenama air botol, berbanding toting bersama botol an dibuang benda yang sama diisi dari air sejuk pejabat sesetengah rakyat. Nilai yang tersendiri yang wujud dalam jenama malah boleh menyebabkan orang ramai menolak keterangan mereka biasanya akan gunakan untuk membuat keputusan membeli. Saya pernah terlihat salah pertengahan umur Cambridge, Massachusetts, intelektual berdebat dengan rakan-rakan yang beberapa Dunkin 'Donuts' kopi rasa lebih baik daripada 'Starbucks. Jadi adalah bercanggah ini mendakwa reputasi kedua-dua syarikat untuk kumpulan ini demografi bahawa rakan-rakan enggan meletakkan perkara itu untuk menguji rasa.
5. Sambungan. Dengan jenama yang mantap, anda boleh menyebarkan menghormati anda telah memperoleh untuk produk berkaitan perkhidmatan baru, atau lokasi dan lebih mudah memenangi penerimaan pendatang baru. Sebagai contoh, apabila anggur dengan reputasi yang baik bermula lawatan anggur sehingga serantau, maka orang-orang asing menambah, setiap manfaat pengenalan perniagaan daripada persepsi positif telah sedia ada.
6. Syarikat yang lebih besar ekuiti. Membuat syarikat anda ke jenama biasanya bermaksud anda boleh mendapatkan lebih banyak wang bagi syarikat itu apabila anda membuat keputusan untuk menjualnya. A Coca-Cola eksekutif pernah berkata bahawa jika semua kemudahan syarikat dan inventori hilang di seluruh dunia, dia boleh berjalan ke mana-mana bank dan mengambil pinjaman hanya berdasarkan hak untuk nama Coca-Cola dan formula.
7. Perbelanjaan pemasaran yang lebih rendah. Walaupun anda perlu melabur wang untuk mewujudkan satu jenama, apabila ia menciptakan kamu boleh mengekalkan ia tanpa perlu memberitahu seluruh kisah tentang jenama setiap kali anda memasarkannya. Sebagai contoh, orang-orang berkerincing di kawasan anda pernah mendengar kali zillion terus menggalakkan syarikat itu apabila ia dimainkan tanpa apa-apa perkataan.
8. Bagi pengguna, kurang risiko. Apabila seseorang merasakan di bawah tekanan untuk membuat keputusan yang bijak, dia cenderung untuk memilih pembekal berjenama lebih satu yang tidak nama. Seperti kata pepatah, "Anda tidak akan dilepaskan untuk membeli IBM." Dengan membina jenama, anda gemuk keuntungan anda.
Source: http://my.hicow.com/coca-cola/ibm/fedex-2715266.html

No comments:

Post a Comment